آیا آمریکا به سمت جنگ داخلی پیش می‌رود؟

سه شنبه 1 شهریور 1401 - 16:52:36

تهران- ویژه الکوثر: پژوهشگر سیاسی مقیم پاریس، وقوع جنگ داخلی در آمریکا را در شرایطی که حضور نمایندگان واقعی مردم در نهادهای قانونی این کشور کم رنگ شده است، محتمل دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عماد الدین حمرونی» در برنامه «قضیه ساخنه» که شب گذشته با موضوع «آمریکا و جنگ داخلی پیش‌رو» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: عنصر اصلی تشکیل دهنده جامعه آمریکا، سفید پوستانی بودند که از کشورهای اروپای غربی مثل فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان و ایرلند به آمریکا مهاجرت کرده اند و این افراد، خود را نماینده آمریکا می دانند.

این پژوهشگر سیاسی افزود: ولی در بیش از نیم قرن اخیر، ترکیب جمعیتی آمریکا تغییرات زیادی کرده است. نوادگان سیاه پوستانی که اروپایی ها آنها را به عنوان برده با کشتی به آمریکا آوردند، اکنون به بخش مهمی از جامعه آمریکا تبدیل شده اند. همچنین عامل اقتصادی موجب شده است بسیاری از اسپانیایی تبارها از کشورهای آمریکای لاتین مثل مکزیک، برزیل، آرژانتین و السالوادور به آمریکا مهاجرت کنند.

حمرونی افزود: هم اکنون شکاف نژادی جدی بین سفید پوستان و سیاه پوستان وجود دارد و جامعه آمریکا دچار شکاف طبقاتی و اجتماعی و حتی سیاسی شده است به طوری که جامعه سفید پوست علیه دیگر اقلیت ها به خشونت و سلاح متوسل می شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


سه شنبه 1 شهریور 1401 - 16:52:27