هراس صهیونیست‌ها از قدرت پهپادی ایران

دو شنبه 31 مرداد 1401 - 13:0:10
هراس صهیونیست‌ها از قدرت پهپادی ایران

تهران- الکوثر: یک اندیشکده امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارش خود برنامه پهپادی ایران را خطرناک ترین تهدید برای این رژیم توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اندیشکده «مؤسسه مطالعات امنیت داخلی اسرائیل» در گزارشی با اشاره به استفاده حماس، حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت از پهپاد علیه اسرائیل و متحدان آن در منطقه نوشت؛ پهپادها از پدیده‌ای حاشیه‌‎ای به تهدیدی فزاینده برای تل‌آویو تبدیل شده‌اند.

این نهاد امنیتی صهیونیستی پرواز پهپادهای حزب الله به سمت میدان گازی مورد اختلاف «کاریش» در دریای مدیترانه در ماه جولای را یادآور شد و افزود: «این نخستین بار نیست که از پهپادها علیه اسرائیل استفاده می‌شود. حزب‌الله در جنگ دوم لبنان در سال 2006 نیز پهپادهایی فرستاد. حزب‌الله مانند دیگر گروه‌ها در خاورمیانه دریافته است پهپادها، هرچقدر هم که کوچک و غیر مرگبار باشند، ابزاری مفید برای اجرای عملیات متنوع هستند».

طبق گزارش این موسسه امنیتی، حزب الله مابین سال‌های 2012 تا 2021 به طور میانگین هر سال  75 پهپاد را در مرزها یا داخل اسرائیل به پرواز درآورده است. 

مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سپس ادعا کرد: «برنامه پهپادی ایران خطرناکترین تهدید برای اسرائیل است زیرا ایران جرأت زیادی برای حمله به تمام اهداف در خاورمیانه پیدا کرده است. به موازات آن، ایران به بازوهای خود در مناطق مختلف کمک کرده و تجارب خود برای توسعه زرادخانه پهپادی را به آن منتقل می‌کند».

در پایان این گزارش با اشاره به جدی بودن تهدید روزافزون هوایی علیه رژیم صهیونیستی، آمده است: «موشک‌ها و راکت‌ها نیز به این تهدید اضافه می‌شوند که هنوز هم گسترده و مهم هستند. همچنین باید تهدیدهای دارای اهمیت کمتر مانند بالن‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا در نوار غزه را به آن افزود. این وضعیت مستلزم آن است که اسرائیل قابلیت‌های دفاعی پیشرفته‌ای را در برابر انواع حملات احتمالی به ویژه در شرایط جنگ گسترده و مداوم اتخاذ کند». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


دو شنبه 31 مرداد 1401 - 13:0:2