تلاوت سوره انبیاء با صدای استاد محمود عبدالحکم

شنبه 29 مرداد 1401 - 12:51:58
تلاوت سوره انبیاء با صدای  استاد محمود عبدالحکم

قاری ممتاز استاد محمود عبدالحکم در سال 1944میلادی رسمأ به عنوان قاری رادیو مصر انتخاب شد. همراه هم شنونده تلاوت آیاتی از سوره انبیاء (۷۶ تا آخر) با صدای استاد باشیم که در کشور کویت اجرا شده است.

تهران- الکوثر: شیخ محمود احمد عبدالحکم در روز دوشنبه 1 فوریه 1915 هجری قمری تا زمان مرگش در روستای معروف کرنک در مصر علیا به دنیا آمد و نزدیک به شصت و هفت سال در آنجا زندگی کرد.

تلاوت آیات 76 تا آخر سوره سوره انبیاء  

محمود عبدالحکم در سن ده سالگی قرآن را حفظ کرد. وی بعدها در مؤسسه احمدی در طنطا تجوید و قرائت را در سطح عالی فرا گرفت و سپس به الازهر رفت و درآنجا بود که  شهرت او گسترش یافت.
در سال 1940  با محمد رفعت - علی محمود - و السیفی و چند قاری دیگر اولین انجمن قاریان قرآن را تاسیس کردند.

چهار سال بعد به رادیو رفت  وو تا مدتی به عنوان قاری مسجد "الاشراف" در "غوریه" به تلاوت قران می‌پرداخت. آنگاه از آنجا به مسجد سیده نفیسه منتقل شد و تا آخر عمر، قریب به چهل سال، در آن مسجد قرآن تلاوت نمود. در طول این مدت، جهان اسلام از طریق رادیو شنوای صوت زیبای این قاری شهیر بودند.
شایان ذکر است که شیخ محمود عبدالحکم دارای ۴ فرزند دختر و ۴ فرزند پسر بود.

محمود عبدالحکم/ سوره مبارکه اسرا-تلاوت نادر

شیخ عبدالحکم توانست در طول مدت تلاوت (۱۹۴۵-۱۹۸۲م) نامش را در میان بزرگان قاریان مصر جاودانه سازد.
زهد شدید این مرد و عشق وافرش به خدمت کردن به ساحت قرآن و نشر آیات کتاب خدا در اقصی نقاط زمین، موجب شده بود که وی خود را بی نیاز بداند از مشهور عام و خاص شدن. شاید به این دلایل بود که وقتی حادثه مشهور سفر به الجزایر رخ داد وی با وجود سرنگونی خودرو و جان باختن همگی همه مسافران، زنده ماند و خداوند او را از خطر حتمی مرگ نجات بخشید. او پس از این حادثه، هفده سال دیگر عمر کرد و در تمام این مدت خود را وقف قرآن نمود و همواره خدا را بر این خدمت‌گذاری شاکر بود.


مطالب مرتبط:

تلاوتی دلنشین از استاد محمود علی البناء
 تلاوت سوره یونس با صدای استاد حمدی زامل
تلاوت آیاتی از سوره نجم و قمر با صدای استاد محمد عبدالعزیز حصان
تلاوت سوره اسراء باصدای استاد ابوالعینین شعیشع
تلاوت  سوره مریم باصدای استادمحمد اللیثی


شنبه 29 مرداد 1401 - 11:19:3