تلاوت تحقیق استاد عبدالعزیز عکاشه

جمعه 28 مرداد 1401 - 13:4:42
تلاوت تحقیق  استاد عبدالعزیز عکاشه

قاری ممتاز استاد عبدالعزیز عکاشه با نسل دوم قاریان کشور مصر همچون ابوالعینین شعیشع، شحات محمد انور و محمد الهلباوی هم‌دوره است. همراه هم شنونده تلاوت آیاتی از سوره حشر ، تین و قریش باصدای استاد عکاشه باشیم:

تهران- الکوثر: سه سفر به ایران در زندگی‌نامه استاد عکاشه به چشم می‌خورد که نخستین آن حضور در مسابقات قرآن کشورمان، مرتبه دوم تلاوت در محضر مقام معظم رهبری در سال 1390 و آخرین نوبت نیز در ماه مبارک رمضان سال 1391 بود که به همراه هیئتی از قاریان مصری در کشورمان حضور یافت.

تلاوت استاد عکاشه درمحضر رهبر معظم انقلاب-رمضان 1390

وی در سفر دوم خود به ایران و پس از حضور در محفل باشکوه انس با قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) گفت: «من به خیلی از کشورها مسافرت کرده‌ام و هیچ‌کجا ندیده‌ام که رهبری این مقدار بنشیند و به قرآن گوش کند».
این قاری نامدار مصری که از فارغ‌التحصیلان الهیات دانشگاه الازهر مصراست،  فعالیت‌های قرآنی پر باری را در کارنامه دارد که از آن جمله قرائت در مسجد جامع الازهر در جمعه اول سال 2013 میلادی (21 صفر 1434) است .
همچنین از دیگر فعالیت‌های قرآنی شاخص این قاری فقید مصری می‌توان به ترتیل کل قرآن کریم اشاره کرد که امکان دانلود آن در اینترنت نیز فراهم شده است.

پخش تلاوت استاد عبدالعزیزعکاشه از رادیو قرآن کشورمان و قرائت کلام وحی توسط عکاشه در محفل انس با قرآن کریم مسجد امامزاده «سید محمد» شهرستان «مراغه» از دیگر فعالیت‌ها و خاطرات این قاری مصری در زمان حضور در کشورمان است.
شیخ عکاشه در محفل انس با قرآن شهرستان مراغه که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شده بود، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت. دراین مراسم قاریان مطرح و ممتاز شهرستان و مردم قرآن‌دوست شهرستان مراغه حضور چشم‌گیری داشتند.

این استاد قرآن مصری در ایام حضور در کشورمان فضای مسجد جامع شهرستان «اشنویه» را نیز با صوت دلنشین خود عطرآگین کرد و در مسجد جامع اشنویه حضور یافت و با قرائت دلنشین خود، روح جامعه‌ قرآنی و عاشقان مکتب نورانی وحی را جلا بخشید و خاطره‌ ماندگاری را برای آنان برجای گذاشت.
‌استاد عکاشه به دعوت و همت اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه‌ استان آذربایجان‌غربی، به شهرستان‌های ارومیه، چایپاره، خوی و سلماس نیز سفر و با برگزاری کرسی‌های تلاوت، آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد.
عبدالعزیز عکاشه بامداد 23 آذر1392 در سن 65 سالگی در مصر دار فانی را وداع گفت و در مسجد «الرحمن الرحیم» قاهره به خاک سپرده شد.

این تلاوت شامل آیات ۲۰ تا آخر سوره حشر - آیات ۱ تا آخر سوره تین - آیات ۱ تا آخر سوره قریش است که در ایران اجرا شده است .


مطالب مرتبط:

تلاوتی دلنشین از استاد محمود علی البناء
 تلاوت سوره یونس با صدای استاد حمدی زامل
تلاوت آیاتی از سوره نجم و قمر با صدای استاد محمد عبدالعزیز حصان
تلاوت سوره اسراء باصدای استاد ابوالعینین شعیشع
تلاوت  سوره مریم باصدای استادمحمد اللیثی
تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای استاد محمد عمران
تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای استاد محمد بسیونی


جمعه 28 مرداد 1401 - 12:20:4