جدی‌ترین نگرانی صهیونیست‌ها از نگاه عطوان

سه شنبه 25 مرداد 1401 - 15:42:12
جدی‌ترین نگرانی صهیونیست‌ها از نگاه عطوان

تهران- الکوثر: عبدالباری عطوان در سرمقاله روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» به بررسی نگرانی های رژیم صهیونیستی در خصوص گشوده شدن جبهه ای جدید علیه این رژیم در جولان اشغالی پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این تحلیلگر سرشناس جهان عرب در سرمقاله امروز سه شنبه روزنامه "رای الیوم" نوشت: علاوه بر جنوب لبنان، ساحل اشغالی فلسطین و نوار غزه، جبهه جولان به عنوان "پاشنه آشیل" رژیم اشغالگر قدس به شمار می رود. 

عطوان حملات پی در پی صهیونیست ها به حومه دمشق و اطراف فرودگاه این شهر را نشانه "سردرگمی" سران صهیونیست دانست که به گفته وی، در نتیجه فاش شدن اطلاعات امنیتی پدیدار شده است. اطلاعات یاد شده از آماده شدن ارتش سوریه و حزب الله لبنان برای نبرد آتی در جولان از طریق ارسال تجهیزات و موشک های مدرن و پیشرفته حکایت دارد. 

عطوان با اشاره به مهلت دو هفته ای تعیین شده از سوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای رژیم صهیونیستی جهت ترسیم مرزهای دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان افزود: در چنین صورتی، لبنان می تواند از منابع نفت و گاز خود به طور کامل بهره مند شود، والا برای آزادی سازی منابع یاد شده باید متوسل به زور شود؛ همان گونه که مقاومت توانست "کمربند امنیتی" در جنوب لبنان را آزاد و شکستی خفت بار را بر ارتش اسراییل تحمیل کند. 

سردبیر رای الیوم با اشاره به اینکه حزب الله طی چند هفته اخیر دو پیام حائز اهمیت برای صهیونیست ها فرستاد، افزود: اولین پیام ارسال سه پهپاد برای اجرای ماموریت شناسایی بر فراز میدان گازی کاریش بود که رژیم اشغالگر قدس در صدد به سرقت بردن ثروت گازی نهتفه در آن است. این عملیات حزب الله با موفقیت همراه شد و پهپادها توانستند به هدف موردنظر خود برسند و از تجهیزات "اسراییلی" در آنجا فیلم برداری کنند.

اما دومین پیام، پخش ویدیویی توسط واحد رسانه ای نظامی حزب الله لبنان بود که در آن مختصات تمامی سکوهای گازی رژیم اسراییل در طول سواحل اشغالی فلسطین و کشتی های نظامی مسئول محافظت از آنها به طور مستند به تصویر کشیده شده است. معنی و مفهوم چنین اقدامی آن است که تمامی موارد یاد شده در تیررس موشک های دقیق و هوشمند و نقطه زن حزب الله قرار دارند.   

عطوان افزود: تا کنون مشخص نشده که چه ارتباطی میان حمله روز گذشته پایگاه آمریکایی "التنف" در مرز سوریه با عراق و تجاوز اخیر اسراییل علیه سوریه وجود دارد و تا به حال هیچ گروهی مسئولیت ارسال این پهپادها به التنف را برعهده نگرفته و مشخص نشده است که هدف از اعزام آنها چیست اما احتمال دارد که هدف از حمله به التنف انتقام گرفتن از اسرائیل بخاطر بکارگیری این پایگاه جهت  اجرای حملات همزمان علیه سوریه و عراق و ارسال یک پیام تهدیدآمیز برای آمریکا است که ثابت می کند پایگاه مزبور در صورت شعله ور شدن آتش جنگ منطقه ای در امان نخواهد ماند؛ جنگی که به عقیده عطوان احتمال وقوع آن در آینده نزدیک وجود دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 25 مرداد 1401 - 15:42:2