تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای استاد محمد احمد شبیب

شنبه 22 مرداد 1401 - 11:42:16
تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای استاد محمد احمد شبیب

تلاوت تحقیق استاد محمد احمد شبیب را می شنوید: این تلاوت شامل آیات ۱ تا ۲۲ سوره یوسف است .

تهران- الکوثرشیخ محمد احمد شبیب در سال ۱۹۳۴ میلادی در روستای دنریط از توابع دقهلیه مصر به دنیا آمد. زمان ولادت وی مصادف شد با اولین پخش رادیویی صدای شیخ محمد رفعت و همین مساله باعث افزایش اشتیاق پدر در چهت قرار دادن فرزند خویش در راه قرآن گردید.
وی در دو سالگی به مرضی دچار شد که او را با خطر مرگ مواجه گرد. پدر شیخ نذر کرد که چنانچه فرزندش از آن بیماری خلاص شود او را وقف قرآن نماید. شیخ محمد احمد شبیب به اذن خداوند شفا یافت و پدر وی او را روانه مکتب شیخ توفیق ابراهیم گردانید تا به حفظ قرآن و فراگیری تجوید بپردازد.

در سال ۱۹۵۱ به آموزشگاه قرائات الزقازیق پیوست و در سال ۱۹۵۷ با حضور و قرائت در یک محفل عزا که همراه شیخ عبدالفتاح شعشاعی در المنصوره برپا شده بود، رسما به جرگه قراء معروف پیوست.
در سال ۱۹۶۱ دچار التهاب حنجره شد و همین او را از خواندن منع می نمود اما با عناست الهی شفا یافته و از آن پس سیل دعوت بود که جهت شرکت در محافل گوناگون به سوی او سرازیر می شد و در سال ۱۹۶۴ رسما به عنوان قاری رادیو در کنار سایر مشایخ انتخاب گردید. وی در سال ۱۹۷۳ از طرف یاسر عرفات جهت قرائت در مسجدالاقصی دعوت شد و پس از بازگشت به او نشان اولین قاری قرائت کننده در مسجدالاقصی اعطا گردید.

ایشان بسیار کوچک نفس و متین بودند به خصوص در صحبت و رفتار.ایشان در سفری به ایران از او در مورد تقلید استاد شحات از ایشان و عدم سبک مستقل از استاد شحات سوال شد.همان طور که میدانید یکی از اصلی ترین و تاثیر گذار ترین استاد شحات احمد شبیب بود.ایشان در جواب گفتند که در منطقه ما یعنی طنطا اکثر قرا به این سبک قرائت میکنند و شحات انور از سرآمدان این سبک هستند.
لازم به ذکر است در چند سال اخیر نیز جهت داوری مسابقات قرآن کریم سفری به جمهوری اسلامی ایران داشته است.وی در سن ۷۸ سالگی جان به جان آفرین تسلیم نمود.
 روحش شاد و یادش گرامی باد.

شیخ محمد احمد شبیب


مطالب مرتبط :

تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای استاد محمد محمود طبلاوی
تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای استاد سعید مسلم
تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای استاد محمد حسین سعیدیان
تلاوت استاد محمود حسین منصور
تلاوت استاد هاشم هیبه
تلاوت  استاد محمود شحات انور
تلاوت  استادمحمد صدیق منشاوی

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


شنبه 22 مرداد 1401 - 11:41:59