شیخ قبلان : راه نجات لبنان بهرمندی از منابع نفت و گاز است

جمعه 21 مرداد 1401 - 19:57:0
شیخ قبلان : راه نجات لبنان بهرمندی از منابع نفت و گاز است

تهران - الکوثر : مفتی جعفری لبنان، راه نجات این کشور را بهره مند شدن از منابع نفت و گاز در آبهای ساحلی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، لبنان یک سالی است که با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند؛ نبود سوخت و افزایش قیمت دلار به خصوص پس از انفجار مهیب بندربیروت در سال گذشته، موجب تشدید این مشکلات شده است.

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان در خطبه های امروز نماز جمعه در مسجد امام حسین برج البراجنه گفت، نجات لبنان تنها از طریق بهره مند شدن از منابع نفت و گاز و نگاه به سمت محدوده شرقی یعنی دریای مدیترانه می‌گذرد.

شیخ قبلان افزود، در بحبوحه بحران خطرناک جاری در لبنان، برخی در بازی قدرت، غوطه ورند و برخی دیگر هم به همه چیز در این کشور از منظر مافیایی خود نگاه می کنند.

مفتی جعفری لبنان با بیان اینکه میانجی آمریکایی در مناقشه تعیین مرزهای دریایی، جزیی از بازی واردکردن شوک به لبنان است تصریح کرد، مسئولان لبنان باید با انتخابهای سخت و شجاعانه با هدف نجات کشور، سقف مطالبه را در قضیه تعیین مرزهای دریایی بالا ببرند.

برای تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی تاکنون پنج دور مذاکرات غیرمستقیم در مقر نیروهای بین المللی حافظ صلح (یونیفیل) در منطقه راس الناقوره در جنوب لبنان برگزار شده است؛ این مذاکرات به دلیل اختلاف طرفین برای مدتی به حالت تعلیق درآمد.

لبنان در جریان مذاکرات قبلی بر حق خود برای گسترش دسترسی به آب‌های مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع تاکید کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 21 مرداد 1401 - 19:24:56

دسته بندی :

پربازدیدها