حکیم:نظام کنونی، نتیجه فداکاری طیف‌های گوناگون عراق است

پنج شنبه 20 مرداد 1401 - 18:29:0
حکیم:نظام کنونی، نتیجه فداکاری طیف‌های گوناگون عراق است

تهران - الکوثر : رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت، نظام سیاسی کنونی، نتیجه فداکاری های بزرگ طیف‌های گوناگون مردم این کشور بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق،  در دیدار با "ویله واریولا"، سفیر اتحادیه اروپا در بغداد، گفت، عراق نیازمند پایان بحران سیاسی و تشکیل دولت ملی توانمند در تأمین خدمات و ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان است.

حکیم تصریح کرد،  جریان حکمت ملی عراق در دولت جدید شرکت نخواهد کرد، اما همه امکانات خود را برای نزدیک کردن دیدگاه نیروهای سیاسی در این کشور به کار خواهد گرفت.

رهبر جریان صدر عراق همچنین با اشاره به سازوکارهای اصلاح، تغییر و تعدیل نظامی سیاسی عراق یا هر بخشی درون این نظام، تاکید کرد، نظام سیاسی کنونی نتیجه فداکاری های بزرگ طیف‌های گوناگون ملت عراق بوده و هرگونه تغییر و تعدیلی در آن نیازمند توافق جمعی است.

عمار حکیم درباره رابطه عراق و اتحادیه اروپا هم چنین گفت، عراق نیازمند کارزار سازندگی از نوع کارزاری است که اروپا پس از جنگ جهانی دوم شاهد آن بود و همکاری بیشتر و متنوع کردن فرصت‌ها در خدمت به منافع دو طرف و تحقق مصالح دو ملت و صیانت از حاکمیت ارضی و وحدت ملی عراق را خواستار شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر اهمیت پیش گرفتن مذاکره و اولویت دادن به منافع ملت ها برای حل مشکلات تأکید کرد.

وضعیت سیاسی عراق در سایه  توافق نیافتن نیروهای سیاسی کشور بر سر تشکیل دولت جدید و انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر با وجود گذشت نزدیک به هشت ماه از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی و همچنین کناره‌گیری جریان صدر از روند سیاسی، روز به روز پیچیده‌تر می‌شود. 


 

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


پنج شنبه 20 مرداد 1401 - 18:5:43

دسته بندی :

پربازدیدها