اولین داده تله متری ماهواره خیام دریافت شد

سه شنبه 18 مرداد 1401 - 13:20:19
اولین داده تله متری ماهواره خیام دریافت شد

تهران- الکوثر: نخستین داده تله متری ماهواره خیام در ایستگاه‌های زمینی این ماهواره در پایگاه‌های فضایی سازمان فضایی ایران دریافت شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حدود ساعت 12 ظهر، محققان و کارشناسان صنعت فضایی توانستند اولین داده‌های تله‌متری خیام ایرانی را در خاک ایران و در ایستگاه فضایی ماهدشت دریافت کنند.

ماهواره سنجشی خیام، دقت بالای تصویربرداری دارد و تصاویر با وضوح یک متر را به زمین مخابره می‌کند.

این ماهواره که تحت مالکیت و بهره‌برداری جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. از ایستگاه‌های زمینی در خاک جمهوری اسلامی ایران هدایت و کنترل و اطلاعات و تصاویر ارسالی آن نیز در همین ایستگاه‌ها دریافت خواهد شد.

این ماهواره 600 کیلوگرم وزن دارد و به همین علت، پرتاب آن به آژانس فضایی روسیه واگذار شده تا به وسیله ماهواره‌بر سایوز به فضا پرتاب و در مدار قرار گیرد.

ماهواره خیام از نوع سنجشی و دارای دقت بالای تصویربرداری با تصاویری با وضوح یک متر است. همچنین این ماهواره قابلیت تصویربرداری از سطح زمین در طیف‌های مختلف تصویری را دارد.

ماهواره خیام، تحت حاکمیت و بهره‌برداری جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، از ایستگاه‌های زمینی در خاک ایران هدایت و کنترل خواهد شد و اطلاعات و تصاویر ارسالی آن نیز در همین ایستگاه‌ها دریافت خواهد شد.

گفتنی است به دلیل وزن بالای این ماهواره ایرانی، پرتاب آن به آژانس فضایی روسیه واگذار شده است تا به وسیله ماهواره‌بر سایوز به فضا پرتاب شود و در مدار قرار گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 18 مرداد 1401 - 13:20:12

دسته بندی :