پایان مذکرات وین؛ هیئت ایرانی بازمی‌گردد

دو شنبه 17 مرداد 1401 - 18:54:31
پایان مذکرات وین؛ هیئت ایرانی بازمی‌گردد

تهران- الکوثر: با پایان این دور از گفت‌وگوها در وین، هیأت مذاکره کننده ایران تا ساعاتی دیگر به تهران بازمی‌گردد و رایزنی‌ها با مورا و سایر طرف‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز پنجشنبه 13 مرداد ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و با پایان این دور از گفت‌وگوها، هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران ساعاتی دیگر به تهران باز خواهد گشت. رایزنی‌ها و تماس‌ها با هماهنگ کننده و طرف‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

پیش از این یک مقام ارشد وزارت خارجه با بیان این که انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها امروز دوشنبه 17 مرداد ماه چند ایده درباره برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد، گفت: پاسخ و ملاحظات اولیه خود را منتقل کرده ایم اما نیازمند بررسی جامع است و نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به مورا و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.

دور جدید مذاکرات از روز پنجشنبه 13 مرداد ماه در شهر وین آغاز شد. به همین منظور علی باقری صبح پنجشنبه در ٰرأس هیأتی برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها وارد شهر وین شد و از آن زمان رایزنی‌هایی را با هیأت‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا در وین انجام داد. گفتنی است، مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی در وین حضور ندارند و کارشناسان آن‌ها گفت‌وگوها را دنبال کردند.

در همین خصوص این مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت: در 4 روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و‌ نگرانی‌های کشورمان برگزار شد. در جریان این گفت‌وگوها ما مواضع خود را با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد. وی تصریح کرد: بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است. احقاق این حقوق و تامین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 17 مرداد 1401 - 18:54:24