سید حسن نصرالله : مهم‌ترین مشکل حادثه بندر بیروت بهره‌برداری سیاسی از این فاجعه است

جمعه 14 مرداد 1401 - 10:4:0
سید حسن نصرالله : مهم‌ترین مشکل حادثه بندر بیروت بهره‌برداری سیاسی از این فاجعه است

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم عزاداری دهه اول محرم در ضاحیه جنوبی بیروت گفت، مهم‌ترین مشکل حادثه انفجار بندر بیروت بهره‌برداری سیاسی از این فاجعه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، انفجار فاجعه آمیز بندر بیروت  چهارم اوت ۲۰۲۰ رخ داد و به کشته شدن ۲۱۱ نفر و زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ تن منجر شد و خرابی‌های زیادی در بیروت برجای گذاشت.

نزدیک به ۳۰۰۰ تن نیترات آمونیوم که به شدت قابلیت انفجار دارد و در ساخت کود استفاده می‌شود به شکل نادرستی سال‌ها در بندر بیروت انبار شده بود.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت ، از جمله کسانی که باید در این فاجعه مورد نکوهش قرار گیرند، طرف‌های سیاسی و رسانه‌ای هستند که از همان ساعات اولیه این فاجعه، از آن بهره بردای سیاسی کردند.

دبیرکل حزب الله افزود: کسانی هستند که با سوء استفاده غیرانسانی از درد خانواده‌ها در خدمت اهداف سیاسی خود خواستند تا از این حادثه در نبرد با مقاومت و حزب الله استفاده کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان   با تاکید بر اینکه مسئول اصلی به نتیجه نرسیدن تحقیقات در حادثه بندر همان کسی است که حاضر به کناره گیری نیست، گفت: قضات و افسرانی مسئول این حادثه هستند که درباره آنها تحقیق انجام نشده است.

نصرالله افزود: در حادثه انفجار بندر افراد بی گناهی در زندان‌ها هستند و اگر می‌خواهید به حقیقت برسید باید این پرونده را از مسیر بهره برداری سیاسی خارج کنید.

دبیر کل حزب الله لبنان بی طرفی در مسیر رسیدگی قضایی به پرونده انفجار بندر بیروت و مجازات مسئولان این را خواستار حادثه شد.

پیش تر حزب الله لبنان در بیانیه‌ای  رسیدگی پاک، عادلانه و شفاف به پرونده انفجار بندر بیروت بر اساس اصول قانونی و رعایت استانداردهای یکسان به دور از سرمایه گذاری سیاسی و تحریکات فرقه‌ای و زد و بندهای عوام فریبی (پوپولیستی) را خواستار شده بود.

استاندار بیروت میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 

 

 


جمعه 14 مرداد 1401 - 9:56:57