واکنش گروههای عراقی به بیانیه مقتدی صدر برای ادامه تحصن هوادارانش

پنج شنبه 13 مرداد 1401 - 13:0:0
واکنش گروههای عراقی به بیانیه مقتدی صدر برای ادامه تحصن هوادارانش

تهران- الکوثر: گروه های عراقی به بیانیه چهارشنبه شب رهبر جریان صدر و درخواست از هوادارانش برای ادامه تحصن واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در پیامی توئیتری نوشت: گفتگوهای جدی که امیدواریم اختلافات از طریق آن حل شود و امور به مسیر صحیح خود بازگردد با بازگشت به قانون اساسی و احترام به مؤسسات قانونی آغاز می‌شود.

حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر هم در صفحه توئیتر خود نوشت: من از سخنان مقتدی صدر حمایت می‌کنم چرا که از جوانب متعدد با طرح ما برای حل بحران همسویی دارد.

از سوی دیگر، «ترکی العتبی» از رهبران ائتلاف دولت قانون هم گفت که انحلال پارلمان بحران عراق را حل نمی‌کند.

وی افزود: عراق از جهات متعدد با اوضاع سخت و دشواری مواجه است و انحلال پارلمان کنونی بحران را حل نخواهد کرد بلکه ممکن است به بحران بزرگ‌تری منجر شود بویژه اینکه ما با دولت پیشبرد امور مواجه هستیم که به دلیل اشتباهات زیاد آن تمام گروه‌ها از تغییر آن در سریع‌ترین زمان ممکن حمایت می‌کنند.

«ایاد علاوی» نخست وزیر سابق و رئیس حزب ائتلاف ملی عراق برگزاری انتخابات زودهنگام را راه حل برون رفت از بحران کنونی این کشور برشمرد.

لازم به ذکر است که مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق چهارشنبه شب با بیان اینکه هنوز در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته است، افزود: گفتگو فایده‌ای ندارد، به ویژه اینکه ملت حرف خود را به صورت آزادانه و خودجوش بیان کرد.

رهبر جریان صدر با بیان اینکه ما هرگز خونریزی را قبول نمی‌کنیم، افزود: من آماده شهادت در راه اصلاح و نجات ملت و کشور هستم. معترضان به تحصن ادامه دهند.

وی ادامه داد: اصلاح را از داخل جریان صدر شروع کردم و این جریان خود را فراتر از اصلاحات نمی‌داند.

مقتدی صدر در ادامه اضافه کرد که خواستار انحلال پارلمان فعلی و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

صدر با اعلام اینکه معترضان تا تحقق مطالبات اصلاحی خود به تحصن خود ادامه دهند، گفت: من طالب قدرت نیستم و خواسته و مطالبه شخصی ندارم، بلکه به دنبال اصلاحاتم و آنچه در عراق در حال اتفاق افتادن است، نزاع بر سر قدرت نیست.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)

 


پنج شنبه 13 مرداد 1401 - 11:30:2

پربازدیدها