حزب الله : مقاومت، تنها گزینه برای حمایت از لبنان و حقوق آن است

سه شنبه 11 مرداد 1401 - 17:42:0
حزب الله : مقاومت، تنها گزینه برای حمایت از لبنان و حقوق آن است

تهران - الکوثر : معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت، مقاومت برای خارج کردن لبنان از بحران با استفاده از تحمیل معادلاتی که ضامن حقوقش باشد، تلاش می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بحث میان رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی بین دو طرف بالا گرفته است، صهیونیست‌ها به میدان قانا با ثروت عظیم گازی آن که متعلق به لبنان است چشم دوخته‌اند، درحالیکه طبق اطلاعات موجود دو سوم این میدان در بلوک شماره ۹ لبنان قرار دارد و یک سوم پایانی دقیقا زیر خط ۲۳ یعنی در منطقه مورد مناقشه است.  

شیخ "علی دعموش" معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله در شهر «بنت جبیل» گفت، برای خارج کردن این کشور از بحران از طریق تحمیل معادلاتی که به لبنان اجازه می‌دهد تا از منابع و ثروت‌های نفتی خود استفاده کند، تلاش خواهیم کرد.

این اظهارات دعموش در حالی است که میشل عون رئیس جمهور لبنان روز گذشته (دوشنبه)  بر حقوق لبنان در آب‌های سرزمینی و همچنین بهره مندی این کشور از ثروت‌های طبیعی اش تاکید کرد و گفت: این‌ها حقوقی هستند که هرگز نمی‌توانیم در قبال آن‌ها کوتاهی به خرج دهیم و با تساهل برخورد کنیم.

گفتنی است که مقاومت لبنان ضمن تأکید بر احقاق حقوق آبی، نفتی و گازی لبنان هشدار داده است که مذاکرات ترسیم مرزها باید تا ماه سپتامبر به نتیجه برسد و در صورتی که به لبنان اجازه استخراج نفت و گاز در آب‌های سرزمینی اش داده نشود، رژیم صهیونیستی نیز مجاز به این کار نخواهد بود.

پس از این تهدیدها رژیم صهیونیستی دست به دامان آمریکا شد و واشنگتن «آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه خود در مذاکرات ترسیم مرزها بین لبنان و فلسطین اشغالی را برای رایزنی با مقامات لبنانی راهی بیروت کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی


سه شنبه 11 مرداد 1401 - 16:50:23

دسته بندی :