ورود مجدد طرفداران صدر به پارلمان عراق +فیلم

شنبه 8 مرداد 1401 - 15:7:7

تهران- الکوثر: طرفداران جریان صدر امروز برای دومین بار در کمتر از چهار روز وارد مقر پارلمان عراق در منطقه سبز در مرکز بغداد شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، طرفداران جریان صدر به ریاست «مقتدی صدر» ظهر امروز شنبه با عبور از موانع امنیتی و ورود به منطقه سبز بغداد، مجددا وارد صحن پارلمان عراق شدند.

طرفداران صدر چهارشنبه گذشته هم در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی سمت نخست وزیری عراق، در منطقه سبز بغداد تجمع کرده و سپس مقر پارلمان عراق شدند.

برخی منابع عراقی می‌گویند که در حین ورود تجمع‌کنندگان امروز شنبه به داخل پارلمان، شماری از نیروهای امنیتی و تجمع کنندگان زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که 60 نفر از تجمع کنندگان زخمی شدند.

در همین حال، «صالح محمد العراقی » از نزدیکان مقتدی صدر که از او به عنوان «وزیر صدر» در عراق یاد می‌کنند، گفت: «ما تشکل های سیاسی را مسئول هرگونه تعدی به تظاهرکنندگان مسالمت جو در بغداد می دانیم».

طرفداران جریان صدر عراق صبح امروز شنبه ابتدا در میدان «التحریر» و ورودی منطقه سبز تجمع کردند اما سپس با عبور از چهار ایست و بازرسی امنیتی خود را همانند روز چهارشنبه به مقر پارلمان رسانده و وارد آن شدند.

پیش از این «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در بیانیه ای از تجمع کنندگان خواست تا به مسالمت آمیز بودن تجمع خود و دستورات نیروهای امنیتی پایبند باشند.

او افزود: تداوم تنش سیاسی باعث تنش در جامعه می شود و به نفع منافع عمومی نیست.

الکاظمی تصریح کرد: نیروهای امنیتی باید وظیفه خود در حفاظت از نهادهای رسمی را انجام دهند و لازم است که همه اقدامات قانونی را برای حفظ نظم و امنیت اتخاذ کنند.

این درحالی است که برخی از منابع خبری گزارش دادند که هواداران صدر بعد از یورش خود به منطقه سبز از سمت تونل الزیتون، یک خودروی دولتی را به تصرف خود درآوردند.

تحرکات طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی سمت نخست وزیری از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


شنبه 8 مرداد 1401 - 15:6:58