وزیر خارجه عراق : مردم از ترکیه خشمگین و عصبانی هستند

چهار شنبه 5 مرداد 1401 - 11:10:57
وزیر خارجه عراق : مردم از ترکیه خشمگین و عصبانی هستند

تهران- الکوثر:  فواد حسین وزیر خارجه عراق در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت : مردم عراق از تجاوز اخیر ترکیه خشمگین و عصبانی هستند.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزیر خارجه عراق بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل، ضمن درخواست برای صدور قطعنامه‌ای که ترکیه را ملزم به خروج از خاک عراق کند، گفت که از شمال تا جنوب این کشور از تجاوز اخیر ترکیه به شمال عراق خشمگین هستند.

«فؤاد حسین» خواستار صدور قطعنامه‌ای شد که ترکیه را ملزم به خارج کردن نیروهای نظامی‌اش از تمام خاک عراق کند و افزود: «دولت عراق تاکید دارد که تلاش خواهد کرد تا سهم مثبتی در حل درگیری‌های منطقه داشته باشد».

فؤاد حسین البته این مساله را هم مورد تاکید قرار داد که «عراق آمادگی کامل خود برای همکاری با کشورهای مربوطه برای اخراج پ‌ک‌ک از عراق را اعلام می‌دارد».

وزیر خارجه عراق درادامه خواستار ایجاد گروه بین‌المللی مستقل برای تحقیق درباره این تجاوز شد و گفت: ترکیه باید به  خانواده قربانیان حمله موشکی اخیر این کشور به شهر دهوک خسارت بپردازد.

چهارشنبه هفته قبل در حمله نیروهای ترکیه به شمال عراق یک گلوله توپ به تفرجگاهی در استان دهوک اصابت کرد و ۹ گردشگر جان خود را از دست دادند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)


چهار شنبه 5 مرداد 1401 - 10:23:36