سالیوان مهلت بازگشت به برجام را یک تا دو ماه اعلام کرد

شنبه 1 مرداد 1401 - 11:0:34
سالیوان مهلت بازگشت به برجام را یک تا دو ماه اعلام کرد

تهران- الکوثر: یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد نسخه جدید برجام روی میز است و ایران یک تا دو ماه دیگر فرصت دارد تا درباره پذیرش یا رد آن تصمیم‌گیری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جِیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با پایگاه «دیلی‌بیست» مدعی شد فرصت احیای برجام محدود است و احتمالاً طی یک یا دو ماه آینده به اتمام برسد.

این مقام آمریکایی در این باره افزود: دولت بایدن تاکنون تلاش کرده ضرب‌الاجل و مهلت نهایی برای ایران تعیین نکند که نسخه جدید پیشنهادی برجام را بپذیرد یا رد کند، اما مشخص است که زمان برای تصمیم‌گیری تهران نامعین نیست، و احتمالاً طی یک یا دو ماه دیگر به پایان برسد.

مقامات کنونی آمریکا علی‌رغم انتقاد لفظی از خروج یک‌جانبه دولت سابق این کشور از توافق بین‌المللی برجام، تاکنون اقدام ملموس و عملی برای احیای برجام انجام نداده‌اند. و با وجود اینکه دولت کنونی آمریکا از اصلی‌ترین خواسته ایران، یعنی ارائه تضمین‌های مناسب برای برخورداری ایران از منافع اقتصادی احیای برجام طفره می‌رود، مقامات آن مدام تلاش دارند تهران را مقصر اصلی نرسیدن به توافق نهایی معرفی کنند و می‌گویند توافق جدید نهایی شده و ایران باید درباره آن تصمیم‌گیری کند.

«ویکتوریا نولاند»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی دیروز مدعی شد: «توافقی احیای برجام روی میز است و نیاز به تصمیم‌گیری ایران دارد». «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم بامداد امروز بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت و مقامات ایران را مسئول عدم توافق اعلام کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 1 مرداد 1401 - 10:58:37

پربازدیدها