ترکیه حمله به شمال عراق را انکار کرد

پنج شنبه 30 تیر 1401 - 14:9:15
ترکیه حمله به شمال عراق را انکار کرد

تهران- الکوثر: «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه با رد اظهارات مقام های عراقی در باره دست داشتن ترکیه در حمله روز گذشته به غیرنظامیان در دهوک عراق، «پ ک ک» را عامل این حمله معرفی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو گفت ما معتقدیم این حمله خائنانه را گروه تروریستی پ ک ک انجام داده است. 

وی با بیان اینکه ترکیه اظهارات ایراد شده از سوی مقام های عراقی علیه کشورش پیش از شفاف شدن این مساله را رد می کند، افزود: ترکیه هیچ گاه غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد و جامعه جهانی از این امر آگاه است. 

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به حمله دیروز چهارشنبه در دهوک ادامه داد: بر اساس اعلام نیروهای مسلح ترکیه، غیرنظامیان هدف قرار داده نشده‌اند. 

چاووش اوغلو گفت داعش در عراق به طور قابل ملاحظه‌ای پاکسازی شده اما گروه تروریستی پ ک ک موجودیت خود را در این کشور حفظ کرده است و ما در این زمینه آماده همکاری هستیم. 

وی اظهار داشت حمله‌ای به سفارتخانه ترکیه در بغداد انجام نشده است و مقامات عراقی تدابیر لازم را اتخاذ کرده اند. 

وزیر امور خارجه ترکیه بیان کرد که گروه تروریستی پ ک ک همواره غیرنظامیان را هدف قرار داده است و در منطقه سنجار از غیرنظامیان ایزدی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. 

چاووش اوغلو خواستار همکاری با کشورهای همسایه در زمینه مبارزه با تروریسم شد و گفت ترکیه ترجیح می‌دهد خود آن‌ کشورها تروریست‌ها را از خاک‌شان پاکسازی کنند. 
وی اضافه کرد که مبارزه ترکیه با تروریسم در چارچوب مقررات بین‌المللی ادامه خواهد داشت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 30 تیر 1401 - 14:9:4