واکنش وزارت امور خارجه به حکم دادگاه سوئد درباره شهروند ایرانی

جمعه 24 تیر 1401 - 8:25:0
واکنش وزارت امور خارجه به حکم دادگاه سوئد درباره شهروند ایرانی

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حکم دادگاه سوئد درباره «حمید نوری» شهروند ایرانی را قویا محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حمید نوری شهروند ایرانی در تاریخ 18 آبان در بدو ورود به سوئد به منظور حل و فصل اختلافات خانوادگی دختر خوانده‌اش از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد و حدود 32 ماه است که در زندان به سر می‌برد.

نوری از سوی دادستانی سوئد به دست داشتن در حوادث ادعایی مربوط به ۳۴ سال پیش در ایران متهم شده است و شاکیان این پرونده نیز عمدتا اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند.

نوری در این مدت علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی در مقاطع طولانی امکان تماس با خانواده خود را نیز نداشته است؛ دو هفته پیش در تماس کوتاهی که با خانواده خود داشت، تاکید کرد همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برد و علی‌رغم تشدید مشکلات بینایی، امکان دسترسی به چشم پزشک را هم نداشته است.

امروز پنجشنبه دادگاه سوئد به تاسی از اتهامات گروهک تروریستی منافقین،نوری را به حبس ابد محکوم کرد.

«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه در واکنش به بیانیه رسانه ای صادره توسط دادگاه سوئد در ارتباط با اتهامات وارده به حمید نوری گفت: آنچه امروز در خلال اعلام حکم قرائت شد، حاکی از آن است که نظام قضایی سوئد به جای پاسخ‌گویی به مردم ایران در مورد اجازه فعالیت به یک گروهک تروریستی در آن کشور و نیز نقض مسئولیت بین المللی خود در زمینه مبارزه غیرگزینشی با تروریسم، عملا به حمایت و ترویج تروریسم پرداخته است.

کنعانی چافی در ادامه تاکید کرد: برای جمهوری اسلامی ایران کاملاً مسلّم و محرز است که پرونده «حمید نوری» تنها بهانه ای برای یک اقدام سیاسی فاقد هرگونه استنادات واقعی و وجاهت حقوقی بوده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ایران تصریح کرد: هوچی گری امروز گروهک منافقین در استکهلم و تمرکز و فشار آنها و رسانه های معاند در اطراف محل صدور بیانیه دادگاه را نشان دهنده آن دانست که آنها تنها در صدد تحمیل نتیجه مطلوب خود بر دادگاه بودند، امری که نظام قضایی سوئد به آن تن داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مفاد بیانیه دادگاه و از جمله حکم غیرقانونی دادگاه آقای نوری را از اساس مردود، مخدوش و غیر قابل قبول می داند و ضمن اعتراض شدید به حکم دادگاهی که فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی است، سوئد را در قبال خساراتی که بدین دلیل بر روابط دوجانبه وارد می شود، مسئول می‌داند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 23 تیر 1401 - 20:49:40

دسته بندی :