استقبال ایران از دور بعدی مذاکرات با عربستان سعودی

پنج شنبه 23 تیر 1401 - 16:32:10
استقبال ایران از دور بعدی مذاکرات با عربستان سعودی

تهران - الکوثر : مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران گفت : اگر عربستان آمادگی برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها را داشته باشد، جمهوری اسلامی استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علیرضا عنایتی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با اسپوتنیک در پاسخ به این سؤال که آیا دور جدیدی از مذاکرات با عربستان سعودی در راه است و آیا چشم اندازی برای احیای روابط و تبادل نمایندگی دیپلماتیک بین دو کشور از جمله بازگشایی سفارت‌ها در آینده نزدیک وجود دارد، گفت:اگر طرف سعودی آمادگی برگزاری دور بعدی را داشته باشد و برای ورود به یک مرحله دیگر که می‌تواند در قالب یک گفت‌وگوی سیاسی رقم بخورد آماده باشد، جمهوری اسلامی استقبال می‌کند.

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه ایران در خصوص برخی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه مرحله نشست‌های امنیتی بین طرف‌های ایرانی و سعودی به پایان رسیده و دو طرف امروز وارد مرحله برگزاری جلسات با ابعاد دیپلماتیک شده‌اند، تصریح کرد:‌ هنوز این موضوع محقق نشده است.

عربستان سعودی سوم ژانویه 2016 به بهانه حمله برخی افراد به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

تاکنون پنج دور مذاکره بین ایران و عربستان در بغداد، پایتخت عراق برگزار شده است.

در پنجمین دور گفت‌ وگوها میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در بغداد، چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به از سرگیری روابط میان دو کشور ترسیم شد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 23 تیر 1401 - 16:27:56