با اشاره به برگزاری کنفرانس عادی سازی در عربستان:

ائتلاف الفتح : به الکاظمی هشدار می دهیم به کنفرانس ریاض نرود

چهار شنبه 22 تیر 1401 - 13:38:34
ائتلاف الفتح : به الکاظمی هشدار می دهیم به کنفرانس ریاض نرود

تهران- الکوثر: ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که سفر نخست وزیر این کشور برای مشارکت در کنفرانس عادی سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی، روند سیاسی عراق را پیچیده می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی حسین،‌ یکی از رهبران ائتلاف الفتح گفت: به الکاظمی نه تنها توصیه نمی‌کنیم به این کنفرانس برود، بلکه نسبت به حضور در آن هشدار می‌دهیم، زیرا شبهه‌های زیادی در آن وجود دارند، به ویژه اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که برنامه‌های بلندمدتی برای عادی سازی کشورهای عربی با اسرائیل دارد نیز در این کنفرانس حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نیروهای ملی به ویژه محور مقاومت ایده عادی سازی روابط با اسرائیل را رد می‌کنند و نمی‌توانند نام رژیم صهیونیستی را تحمل کنند، به ویژه پس از لایحه جرم انگاری هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که چندی پیش در مجلس تصویب شد، این مسئله لایحه به یک قانون شد که تخطی از آن به مثابه تخطی از قانون است.

در همین راستا سهیله نجم، یکی از اعضای ائتلاف پارلمانی الصادقون، پیشتر اشاره کرده بود که دستورات مصطفی الکاظمی با نظرات آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس همخوانی دارد.

وی تاکید کرد که این ائتلاف در صورت شرکت الکاظمی در کنفرانس ریاض و اثبات بحث عادی سازی در آن کنفرانس، الکاظمی را در داخل پارلمان در معرض پاسخگویی قرار می‌دهد.

این کنفرانس قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئیه و درجریان سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان برگزار شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
 


چهار شنبه 22 تیر 1401 - 13:27:42