اولین قطار ترانزیتی روسیه-هند وارد ایران شد

سه شنبه 21 تیر 1401 - 18:8:20
اولین قطار ترانزیتی روسیه-هند وارد ایران شد

تهران- الکوثر: مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: اولین قطار ترانزیتی روسیه به هند از مرز سرخس برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند برای جابه جایی 8 میلیون تن کالا وارد کشور شد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آقای  میعاد صالحی گفت: اولین قطار ترانزیتی روسیه به هند از مرز سرخس برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند امروز با دستور مخبر معاون اول رئیس جمهور شروع به حرکت کرد.

مبدأ حرکت قطار ترانزیتی کانتینری ایستگاه چخوف در استان مسکو و مقصد آن بندر ناواشیوای هند خواهد بود. مسیر حرکت نیز در ایران از مرز سرخس به سمت بندر شهید رجایی در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن طبق تفاهم‌های صورت گرفته که با سفر رئیس جمهور ایران به کشور روسیه منعقد شده حرکت این قطار صورت گرفته و برای اولین بار در تاریخ از مبدا روسیه قطار روسی حرکت خود را آغاز کرده و ایران در این بخش به عنوان کریدور محسوب شده که 1600 کیلومتر است و تمام طول این مسیر بیش از 5 هزار کیلومتر ریل است این قطار از روسیه به ترکمنستان و سپس به مرز سرخس آمده است.

با راه اندازی این خط مسیر ریلی علاوه بر حوزه ترانزیت ودرآمد‌های ارزی آن به لحاظ اقتصادی و سیاسی هم بسیار با اهمیت است به طوری در این دولت دیپلماسی حمل و نقل رشد داشته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 21 تیر 1401 - 18:8:9