امیرعبداللهیان: برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم

چهار شنبه 15 تیر 1401 - 16:2:23
امیرعبداللهیان: برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم

تهران- الکوثر:  وزیر امور خارجه با رد هرگونه خواسته فرابرجامی آمریکا تاکید کرد برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان که امروز (چهارشنبه) میزبان «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در تهران بود، در نشست افزود: در خصوص لزوم تقویت سازوکارهای منطقه‌ای گفت‌وگوهای مثبتی داشتیم. قطر نقش مثبتی در این زمینه ایفا کرده و درخصوص تقویت گفت‌وگوهای منطقه گام‌های مثبتی را برداشته است.
وی تصریح کرد:  مطالبات ما کاملا در چارچوب توافق سال ۲۰۱۵ است. اگر در حوزه‌ای طرف آمریکایی احساس می‌کند موضوعی فرابرجامی است، ما در درورن گفت‌وگوها به طرف آمریکایی تاکید کرده‌یم براساس آنچه در ماه‌های گذشته در مذاکرات وین رخ داد و بارها طرف‌های غربی اعلام کردند هر آنچه را مانع نفع اقتصادی ایران از برجام شود را از میان برخواهند داشت.
وزیر خارجه گفت: در گفت‌وگوهای اخیر در دوحه یک موضوع اساسی که بر آن تمرکز کردیم، بحث تضمین موثر از سوی آمریکا در حوزه هر آن چیزی است که بخواهد نفع کامل اقتصادی ایران از برجام را تحت تاثیر قرار دهد. پس مطالبه و خواسته ما زیاده خواهانه نیست، ولی ما در مسیر اخذ تضمین‌ها، آمریکا باید متعهد باشد که جمهوری اسلامی ایران از مزایای کامل توافق سال ۲۰۱۵ برخوردار خواهد بود.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: این چیزی است که تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته ما را نسبت به تحقق آن مطمئن کند. بار دیگر تأکید می‌کنم ما حسن نیت داریم، اهل مذاکره منطقی هستیم و در این مسیر جدی هستیم.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز با  ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: خیلی خوشحالم که امروز در جمهوری اسلامی ایران مهمان شما هستم. طبیعتا سفر امروز ما در فضای تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد. مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشورهای همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای و گفت‌وگوهای منطقه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: از ایران به خاطر اعتمادی که به قطر برای میزبانی دور اخیر گفت‌وگوها در دوحه داشت، تشکر می‌کنیم. تأکید می‌کنیم ما در قطر همیشه تلاش می‌کنیم که از این گفت‌وگوها برای رسیدن به توافقی که نگرانی همه طرف‌ها را از بین ببرد و زمینه بازگشت همه طرف‌ها را به تعهداتشان فراهم کند، حمایت کنیم.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اضافه کرد: ما مستمرا از گفت‌وگوهای منطقه‌ای حمایت می‌کنیم. گفت وگوهایی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه برگزار شود. در این چارچوب، این گفت‌وگوها می‌تواند نتایج مثبتی برای ملت‌های ما داشته باشد.
وی گفت: در پایان از همکاری بین مسؤولان دو طرف برای برگزاری جام جهانی فوتبال و تسهیلاتی که به تماشاگران ایرانی تعلق خواهد گرفت و امیدواریم ایرانی‌ها بتوانند به خوبی در قطر به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
 


چهار شنبه 15 تیر 1401 - 15:43:59

پربازدیدها