تاکید وزیر بهداشت :

افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند

چهار شنبه 15 تیر 1401 - 15:44:7
افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند

تهران- الکوثر: وزیر بهداشت و درمان گفت افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را حتما تزریق کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکترعین الهی تصریح کرد: ما از واکسیناسیون به عنوان «یادآوری» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند این است که افراد بالای ۱۲سال واکسن یادآوری را تزریق کنند.

وی  افزود: از دی ماه سال گذشته اومیکرون به کشورمان آمد که پیک ششم را ایجاد کرد که به دلیل واکسیناسیون خوب و سریع و به موقع که مردم عزیزمان انجام دادند و با ما همکاری کردند این پیک فقط دو ماه طول کشید و هفت هزار مرگ و میر داشت در حالی که همین پیک در آمریکا چهار ماه طول کشید و دویست هزار مرگ و میر داشت.

وی اظهار کرد: اومیکرون می‌تواند جهش‌های مختلفی پیدا کند اخیرا جهشی که پیدا کرده B.A.5 است که انتشار خیلی سریعی دارد از کشور‌های مختلف در این چند وقت به کشور ما آمد، ولی به دلیل ایمنی که مردم ما داشتند و رعایت می‌کردند خوشبختانه علی رغم اینکه در کشور‌های دیگر آمار بالایی را داشت، ولی در کشور ما آمار تک رقمی داشت، ولی این ایمنی مردم ایمنی مادام العمر نیست و بعد از مدتی کاهش­ می‌یابد.
وزیر بهداشت ادامه داد: برای سال ۱۴۰۱ حتما باید یک واکسن یادآور تزریق کنیم به کادر درمان این را ابلاغ کردیم و افراد بالای ۱۲ سال حتما یک دوز واکسن یادآور تزریق کنند که بتوانیم در مقابل این تغییرات که ویروس پیدا کرده مقاومت کنیم.
وزیر بهداشت توصیه کرد: زدن ماسک، فاصله گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی را به خصوص در فضا‌های بسته به ویژه فضا‌های بسته حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، مترو، قطار و هواپیما حتما این باید رعایت شود. آماری که در هفته اخیر داشتیم آمار افزایشی بوده و نگرانی وجود دارد بهترین راه مقابله واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
 


چهار شنبه 15 تیر 1401 - 15:19:34