حمله سایبری به سامانه قطار شهری تل آویو تایید شد

سه شنبه 14 تیر 1401 - 15:39:10
حمله سایبری به سامانه قطار شهری تل آویو تایید شد

تهران- الکوثر: به‌رغم تکذیب وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، منابع عبری حمله سایبری به سامانه قطار سبک شهری در تل‌آویو را تأیید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع عبری، شامگاه دوشنبه، حمله سایبری به وب‌سایت قطار سبک شهری در تل‌آویو را تأیید کردند.

پس از آنکه منابع عراقی، روز گذشته، از حمله سایبری به سامانه خطوط ریلی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو خبر دادند، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از جمله صفحه فارسی وزارت امور خارجه این رژیم در شبکه توئیتر این گزارش را به سخره گرفتند.

 ساعاتی بعد اما شبکه صهیونیستی «کان» و روزنامه «هاآرتص» هر یک در گزارشی جداگانه حمله سایبری به وب‌سایت قطار سبک شهری در تل‌آویو را تأیید کردند.

روزنامه هاآرتص با اشاره به اینکه متروی تل‌آویو هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده‌ است، خبر داد قطار سبک تل‌آویو توسط شرکت دولتی «NTA» ساخته می‌شود که می‌گوید مسئول «طراحی و ساخت یک سیستم حمل و نقل انبوه برای کلانشهر تل‌آویو» است.

طبق این گزارش، شرکت مذکور، روز گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «صبح امروز، یک نقص در سامانه اینترنت NTA رویت شد. بررسی نشان داد که وب‌سایت با استفاده از یک حمله «محروم‌سازی از سرویس» (DDOS) از خارج مورد هجوم قرار گرفته است.»

به رغم آنکه این شرکت در بیانیه خود تأیید کرد وب‌سایت برای چند دقیقه از دسترس خارج شده است، اما مدعی شد که هکرها قادر به دزدیدن اطلاعات نشده‌اند و حمله سایبری خنثی شده است.

NTA با ادعای اینکه این حمله «بسیار کوچک» بوده است، اضافه کرد که به همراه سازمان سایبری رژیم صهیونیستی خود را برای حملات احتمالی بیشتر آماده می‌کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 14 تیر 1401 - 15:38:59