نفوذ صهیونیست ها در تولیدات نظامی بحرین

دو شنبه 13 تیر 1401 - 11:38:52
نفوذ صهیونیست ها در تولیدات نظامی بحرین

تهران- الکوثر: پادشاه بحرین دستور داده است تا یک مرکز نظامی برای توسعه تولیدات نظامی در ارتش این کشور تأسیس شود، مرکزی که به نظر می رسد زمینه نفوذ شرکتهای صهیونیستی رافراهم کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حمد بن عیسی آل خلیفه دیروزطی دستور سلطنتی شماره 23 در سال 2022  فرمان تأسیس یک مرکز نظامی برای توسعه تولیدات نظامی در ارتش این کشور را صادر کرد.
هدف از این مرکز، ایجاد و سازماندهی فعالیتهای ویژه تولیدات نظامی در ارتش بحرین ، از جمله طراحی، توسعه و اصلاح سیستمهای دفاعی و امنیتی با استفاده از تکنولوژیهای مدرن اعلام شده است .
قرار است در این مرکز نظامی،  کارخانه‌های مخصوص تسلیحات، مهمات و تجهیزات نظامی، ساخته شود و تجارت در زمینه  فناوری‌های مدرن صورت گیرد و به هرگونه فعالیت اقتصادی مربوط به آن در داخل بحرین مجوز داده شود.
ماده چهار فرمان سلطنتی بر این مسئله تأکید دارد که مرکز نظامی توسعه تولیدات نظامی می‌تواند بخش صنایع نظامی را از رهگذر پروژه‌های مخصوص به خود توسعه دهد؛ چه از طریق مدیریت بر آن، نظارت مستقیم یا مشارکت با شرکتهای داخلی و خارجی.
بر اساس فرمان پادشاه بحرین، این مرکز نظامی، بودجه خاص خود را دارد که بخشی از بودجه نیروی دفاعی بحرین است. لذا مقررات و تصمیمات لازم، برای سازماندهی این مرکز نظامی تدوین و کارمندان غیر نظامی و کارکنان نظامی نیز برای آن تعیین خواهند شد.
در همین ارتباط، شرکت «BATS» وابسته به صنایع هوایی رژیم صهیونیستی مستقر در بلژیک، از معامله‌ای برای فروش رادارها و سامانه‌های ضد پهپاد به بحرین خبر داد.
این شرکت صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد: «نیروهای دفاعی بحرین برای دفاع از یک پایگاه نظامی خود، BATS را برای مجهز کردن خود به سامانه‌‌های رصد ساحلی انتخاب کرده‌اند. راه‌حل دربرگیرنده نصب چند رادار و الکترواپتیک‌های ادغام شده در مرکز فرماندهی و کنترل است»


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 13 تیر 1401 - 11:37:8

دسته بندی :