وقوع سه زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۵ کشته و ۴۹ مصدوم تاکنون

شنبه 11 تیر 1401 - 11:20:55
وقوع سه زلزله بالای ۶ ریشتر در هرمزگان/۵ کشته و ۴۹ مصدوم تاکنون

تهران- الکوثر: وقوع 3 زمین‌لرزه با قدرت 6.3 و 6.1 در استان‌ هرمزگان، خساراتی را به بخش‌های مختلف این استان وارد کرده است و تیم‌های امدادی از سپاه تا هلال‌احمر به منطقه اعزام و مسوولان استانی نیز در محل زلزله حضور دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز شنبه ساعت ۲:۰۲ منطقه مهران را در مرز میان بندرخمیر و خلیج فارس و شهرستان بندرلنگه لرزاند.

همچنین گزارش شده که زلزله بدلیل شدت بالا باعث خساراتی به منازل مردم روستایی شده اما ارزیابی دقیق میزان خسارات نیازمند زمان بیشتری است.

شدت زلزله به حدی بود که در بندرعباس، میناب، رودان و حتی تا راس الخمیه امارات نیز احساس شده است.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور صبح امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی منطقه، یک دستگاه چادر امدادی ویژه راب هال به منطقه زلزله‌زده هرمزگان ارسال شد.

وی افزود: این چادر به ظرفیت حداقل ۳۰۰ نفر و مجهز به سیستم تهویه و خنک کننده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشورنیز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مصدومان ۴۹ نفر است که نیمی از آن‌ها مرخص شده اند، گفت: ۷ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو بالگرد در منطقه حضور دارد همچنین طی هماهنگی های انجام شده دانشگاه شیراز تجهیزات لازم را ارسال کرده است؛ تیم های تخصصی استان های معین هم اعلام آمادگی کردند که فعلا متخصصین استان کفایت می‌کند.

استاندار هرمزگان هم گفت: برق آب‌شیرین‌کن‌ها وصل شدند و‌ نگرانی برای تامین آب رفع شد. تنها برق ۱۷ روستا مانده تا وصل شود؛ پخت غذای گرم از ساعت ۸ صبح آغاز شده و نان و یخ مورد نیاز تهیه شده است؛ تعدادی چادر سالنی با خنک‌کننده ایستاده تهیه شده که بچه‌ها را در آن‌جا مستقر کنیم تا زمانی که برق وصل بشود.۰۹:۱۸ - چادر ۷۰ درصد خانواده‌های زلزله‌زده نصب شده است.

مختار سلحشور، مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان گفت: عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است؛ در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.

دراین حال  وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، دستور داد امکانات لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به سرعت ارسال شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv

 


شنبه 11 تیر 1401 - 11:20:48