ممانعت رژیم آل خلیفه از سفر زیارتی بحرینی‌ها به ایران

سه شنبه 7 تیر 1401 - 17:59:8
ممانعت رژیم آل خلیفه از سفر زیارتی بحرینی‌ها به ایران

تهران- الکوثر: منابع بحرینی فاش کردند رژیم آل خلیفه از سفر برخی از شهروندان بحرینی به ایران به قصد زیارت، جلوگیری کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «منتدی البحرین لحقوق الانسان» (انجمن حقوق بشر بحرین) در صفحه توییتر خود اعلام کرد تعدادی از شهروندان بحرینی که قصد سفر زیارتی به ایران داشته‌اند توسط مأموران رژیم آل خلیفه از گذرگاه‌های بحرین یا دبی برگشت داده شدند.

مجمع حقوق بشر بحرین این اقدام را ناشی از تصمیم های غیرقانونی و اعلام نشده طرف‌های رسمی در بحرین  دانست که در نقض آشکار با آزادی‌های دینی و رفت و آمد است. این مرکز همچنین تایید کرد جلوگیری از سفر به اماکن دینی از جمله ایران قانونی نیست زیرا هیچ منع رسمی از سوی این رژیم در این باره وجود ندارد.

آل خلیفه درحالی از سفر شهروندان بحرینی به ایران و اماکن زیارتی جلوگیری می‌کند که چندی پیش نیز موسسه حقوق و دموکراسی بحرین (BIRD) با توجه به ادامه سرکوب جامعه مدنی از سوی رژیم آل خلیفه و محدودیت‌های شدید آزادی‌های مدنی، حقایق تکان دهنده‌ای را در مورد سرکوب، ظلم و نقض حقوق بشر در بحرین منتشر و اعلام کرد  بحرین بالاترین نرخ سرانه حبس را در میان کشور‌های عربی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 7 تیر 1401 - 16:38:24