رئیسی:

رمز موفقیت ما، انسجام همه نیروهاست

دو شنبه 6 تیر 1401 - 11:18:20
رمز موفقیت ما، انسجام همه نیروهاست

تهران- الکوثر: رئیس جمهور در همایش قوه قضائیه گفت، من عقیده دارم که رمز موفقیت‌مان در کشور انسجام همه نیروهایی است که به نام انقلاب خدمت می‌کنند؛ انسجام میان قوا، نهادها، نیروهای مسلح و همه ما تحت فرماندهی رهبر انقلاب است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور صبح امروز دوشنبه در همایش قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران او، گفت: در تحلیل حادثه هفتم تیر و قضایای سال ۶۰، جریان نفاق با پشتیبانی نظام سلطه تصمیم داشت که جبهه انقلاب و نمادهای انقلاب را ترور شخص و ترور شخصیت کند.

وی خاطر نشان کرد: دهه ۶۰ را به یاد بیاورید و ببینید منافقین چگونه و چه چهره هایی را ترور کردند و با نشر شایعات و تهمت ها به سمت حاشیه سوق دادند. امام خمینی(ره) از مظلومیت شهید بهشتی به صورت ویژه یاد می کردند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: با شهادت مرحوم رجایی و بهشتی و چهره های نماد انقلاب می خواستند جریان انقلاب را به حاشیه رانده و تسلط نظام سلطه را بر کشور فراهم کنند. در جنگ اراده ها خداوند اراده کرد و حق طلبان و جبهه انقلاب را بر جبهه نفاق پیروز کرد.

رئیسی با بیان اینکه در هر شیطنت و فتنه‌ای در این ۴۰ سال کشور جای پای نفاق دیده می‌شود، گفت: جریان نفاق با نظام سلطه سعی داشتند شیطنت خود را ادامه دهند، اما جریان انقلاب باید آگاه باشد تا جریان نفاق نتواند اهداف پلید خود را دنبال کند.

وی با بیان اینکه راه، مسیر و شخصیت شهید بهشتی باید ادامه پیدا کند،تاکید کرد: ساختار سازی را از فکر شهید بهشتی و خبرگان اول داریم که این ساختار و سازوکار را برای جریان ولایت در جای جای نظام ایجاد کردند و ما باید از این جهت قدردان آنها باشیم.

رئیسی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع)، بیان کرد: امیر المومنین(ع) در این روایت بر عدل و سخاوت تاکید داشتند و آن را در راس امور می‌دانستند. جامعه را باید بر عدالت بنا کرد و سنگ زیربنای جامعه اسلامی بر عقلانیت، عدالت، معنویت و اخلاق است. روابط اجتماعی باید بر اساس عدالت تاسیس شود. در مجلس قانون عادلانه، در قضاوت، قانون و قضاوت عادلانه ملاک است. 

رئیسی عدالت در قضا و داوری را از جلوه‌های مهم عدالت دانست و گفت: حق به معنی قرار واقعی عالم هستی است و شناخت حق و گرایش به آن و ایستادگی بر حق امری بسیار مهم و در هم تنیده است.

وی هواپرستی را آفت حق‌گرایی دانست و گفت: برخی حق را می‌شناسند اما جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها اجازه نمی‌دهد حق را بگویند و به حق عمل کنند. 

رییس جمهور با بیان اینکه قرآن در موضوع تغییر قبله و ولایت امیرالمومنین (ع) به پیامبر تاکید می‌کند که نگران جوسازی‌های کسانی که می‌خواهند او را از مسیر حق بازدارند نباشد، خاطرنشان کرد: خداوند نصرت را برای مجاهدان راه خود تضمین کرده است. 

رئیسی بیان کرد: یکی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است من بارها به همکاران و دوستانی که در دستگاه قضایی در خدمتشان بودم عرض کردم الان هم در دولت حرف من همین است که هیچ دستگاهی را در کشور نمی‌شناسم مگر اینکه ماموریت پیشگیری از وقوع جرم دارد. تمام تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در کشور باید مبتنی بر کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کاهش ناهنجاری‌ها و رشد هنجارهای اقتصادی و فرهنگی در جامعه باشد. اگر دستگاه‌ها درست عمل کنند در آخر نوبت به دستگاه قضایی خواهد رسید. 

وی عنوان کرد: در این رابطه اقدامات پیشینی و پسینی وجود دارد اقدامات پیشینی این است که در این رابطه قوانین و مقرراتی عادلانه، ضدفساد، ضد تبعیض از سوی دستگاه‌های اجرایی گذاشته شود و بعد هم دستگاه اجرایی پیگیری کند و نظارت‌ها هم دقیقا صورت بگیرد.

رییس جمهور خطاب به همکاران قوه قضاییه گفت: حتماً نظارت شما تصحیح عملکرد دستگاه‌های اجرایی است. مجریان باید از هر ناظری که بتواند آسیب‌ آنها را به آنها بنمایاند قبل از اینکه آسیب به جامعه سرایت کند استقبال کنند. ما ناظران بخش‌های نظارتی در مجلس و دستگاه قضایی را برای دولت کمک می‌دانیم.

وی تصریح کرد: اگر عزیزی از سر دلسوزی از بیرون نظاره‌گری می‌کند و می‌بیند که امروز زمینه آسیب فراهم شده و عنوان می‌کند که مبدا این آسیب جامعه را دچار خسارت می‌کند و باید از او قدردانی کرد. 

وی بیان کرد: من در دستگاه قضایی اعلام کرده‌ام در دستگاه اجرایی هم همین موضوع را دنبال می‌کنم که خط قرمز ما بی‌استناد سخن گفتن و حساسیت داشتن نسبت به این قضیه است در اینجا هم همین نکته جریان دارد و مورد تاکید همواره من است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کمک عزیزان برای حفظ اموال و آبروی افراد و منابع طبیعی، محیط زیست و مجموعه اقدامات کمک بسزایی برای دولت و همه بخش‌هایی است که در کشور ماموریت و مسئولیت دارند.

وی تصریح کرد: من عقیده دارم در این ارتباط دیگران هرچه می‌خواهند بگویند اما ما باید بدانیم که رمز موفقیت‌مان در کشور انسجام همه نیروهایی است که به نام انقلاب خدمت می‌کنند؛ انسجام میان قوا، نهادها، نیروهای مسلح و همه ما تحت فرماندهی رهبر انقلاب است.

رئیسی ادامه داد: ما در قوای سه‌گانه تصمیم گرفتیم گرفتار حاشیه‌ها نشویم و حتماً به متن خواهیم پرداخت. در ادوار گذشته مسئولان و دست‌اندرکاران گرفتار حاشیه‌ها شدند، برخی از کارها عقب ماند لذا ما عقب‌ماندگی‌ها و مشکلاتی داریم و تصمیم جدی ما این است که گرفتار حاشیه‌ها نشویم و به متن بپردازیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 6 تیر 1401 - 11:18:11

پربازدیدها