استقبال ایران از بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان

دو شنبه 6 تیر 1401 - 9:46:2
استقبال ایران از بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه کشورمان گفت جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای منطقه نمی خواهد و از بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان در پایتخت دو کشور حمایت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که در تهران به سر می برد، آخرین تحولات منطقه و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برقراری آتش بس در یمن بر حمایت کشورمان از تداوم آتش بس و لزوم پایان محاصره انسانی در این کشور تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران راه حل مشکلات منطقه را از درون منطقه می داند.

وزیر امور خارجه از تلاش های عراق برای تقویت عنصر گفتگو و نقش سازنده این کشور در معادلات منطقه ای و گفتگوی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای منطقه نمی خواهد و از بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان در پایتخت دو کشور حمایت می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مشترکات دو کشور ایران و مصر، تقویت مناسبات فی مابین تهران و قاهره را به نفع منطقه و جهان اسلام خواند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار بر حایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و در قرابت با عراق تاکید کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: عراق برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران جدی است و به نقش اطمینان بخش خود در منطقه ادامه می دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 6 تیر 1401 - 9:45:53

پربازدیدها