تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای بررسی همکاری در میادین مشترک

پنج شنبه 2 تیر 1401 - 9:20:0
تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای بررسی همکاری در میادین مشترک

تهران - الکوثر : مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، از تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای بررسی همکاری در میدان‌های مشترک خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نشست کارگروه مشترک همکاری‌های نفتی ایران و عراق روز چهارشنبه به ریاست محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از طرف هیأت ایرانی و باسم محمد خضیر معاون وزیر نفت عراق از طرف هیأت عراقی با حضور مدیران ارشد صنعت نفت دو کشور در مرکز همایش‌های کوشک آغاز به کار کرد.

در این نشست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ایران، نصیر عزیز جبار، معاون وزیر نفت عراق در امور مطالعات و برنامه‌ریزی، سید عباس بهشتی  مشاور وزیر نفت ایران در امور عراق، و برخی مدیران عامل شرکت‌های تابعه و مدیران ارشد وزارت نفت عراق حضور داشتند.

این نشست،  پنجشنبه نیز در سطح مدیران ارشد به جمع‌بندی خواهد رسید.

محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این نشست  ایجاد کمیته مشترک بین ایران و عراق برای بررسی همکاری در میدان‌های مشترک، انتقال فناوری و تجهیزات از ایران به عراق با تکیه بر توان شرکت‌های خصوصی و اعزام تیم‌های فنی از دو کشور برای شناسایی ظرفیت‌های همکاری را سرفصل صحبت‌های هیئت وزارت نفت عراق با هیات ایرانی دانست.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت : در ۸ سال آینده در بخش نفت به ۹۰ میلیارد دلار و در بخش گاز به ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم و تمایل داریم بخشی از این سرمایه‌گذاری از مسیر همکاری با کشور دوست و برادر عراق تامین شود.

معاون وزیر نفت عراق در امور اکتشاف، نیز در این نشست  با بیان اینکه در این دیدار مهم باید نقشه راهی برای گام‌های آینده و اهداف دو کشور تهیه شود، گفت: موضوع مهم دیگر فناوری و تولیدات فنی ایران است، برای نمونه این کشور هم‌اکنون در بسیاری بخش‌ها همچون کابل برق، لوله و اتصالات و فناوری‌های روزآمد توانایی بالایی دارد که قابلیت انتقال آن به  عراق  وجود دارد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید 


پنج شنبه 2 تیر 1401 - 8:2:31

دسته بندی :