تاکید عصائب اهل الحق بر تلاش برای خروج از بن بست سیاسی

سه شنبه 31 خرداد 1401 - 14:23:0
تاکید عصائب اهل الحق بر تلاش برای خروج از بن بست سیاسی

تهران - الکوثر : عضو عصائب اهل الحق بر تلاش برای خروج از بن بست سیاسی و دستیابی به توافق برای تشکیل دولت دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رایزنی جریان ها و گروه های سیاسی لبنان برای تشکیل دولت جدید در شرایطی که دوماه از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور می گذرد، همچنان ادامه دارد.

«سعد السعدی» یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق روز سه شنبه تأکید کرد، هیئت هماهنگی شیعی پیام‌های مثبتی از طرف ائتلاف «السیاده» و همچنین حزب دموکرات کردستان برای خروج از انسداد سیاسی و دستیابی به توافق تشکیل دولت جدید دریافت کرده است.

السعدی گفت، حزب دموکرات کردستان کمیته مذاکره‌ای متشکل از «فؤاد حسین» و سایرین را مأمور کرده است تا با هیئت هماهنگی شیعی برای تشکیل دولت مذاکره کنند و ائتلاف السیاده (ائتلاف اهل تسنن به ریاست خمیس الخنجر) نیز در حال مذاکره با وی درباره همین موضوع است.

عضو عصائب اهل الحق افزود، چند روز آینده شاهد گفت‌وگوهای عمیق و جدی برای خروج از بن‌بست سیاسی فعلی و پیشرفت به سمت توافق بر سر دولت جدید و نحوه تشکیل آن خواهیم بود.

این عضو جنبش عصائب اهل الحق در ادامه افزود، هیئت هماهنگی شیعی از همکاری با همه شرکا و احزاب سیاسی حاضر در ائتلاف السیاده و حزب دموکرات کردستان استقبال می‌کند. علاوه بر آن، پیام‌های مثبتی به دست هیئت هماهنگی رسیده است به طوری که روند سیاسی در روزهای آینده و پس از گفت‌وگوهای سازنده و واقعی برای تشکیل دولت خدمت ملی، شاهد گشایش خواهد بود.

شکست جریان های عراقی برای خارج کردن عراق از بن بست سیاسی نشان داد که تنها راه نیل به این هدف، کنار گذاشتن اختلاف‌ها میان جریان صدر و چارچوب هماهنگی است، اما الگوی رفتاری صدر و به خصوص دستور وی برای استعفای نمایندگان وابسته به این جریان و تأکید وی بر تشکیل دولت اکثریت ملی، نشان می‌دهد که نه تنها نمی‌توان انتظار اجماع و کنار گذاشتن اختلاف‌ها را داشت بلکه بن بست کنونی شدیدتر خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 31 خرداد 1401 - 14:7:55

دسته بندی :