تاکید ائتلاف فتح عراق بر اخراج اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای

چهار شنبه 25 خرداد 1401 - 18:11:33
تاکید ائتلاف فتح عراق بر اخراج اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای

تهران - الکوثر : یک نماینده ائتلاف الفتح تاکید کرد ،دولت آتی عراق باید طی یک جدول زمانی معین، به حضور اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای در کشور پایان دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد کریم» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح به رهبری «هادی العامری» در سخنانی با اشاره به حضور نظامیان خارجی در این کشور اظهار کرد: مذاکرات و گفت‌وگوهای سیاسی پیش‌رو برای تشکیل دولت باید دربرگیرنده موضوع پایان دادن به اشغال نظامی عراق از سوی ترکیه و آمریکا باشد.

این نماینده عراقی بابیان اینکه، دولت اشغالگر ترکیه هر روز خاک عراق را بمباران می‌کند و این درحالی است که دولت هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: دولت جدید باید تمامی اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کند و طی یک جدول زمانی مشخص اشغالگران ترکیه‌ای و آمریکایی را از کشور اخراج کند و پارلمان و ملت نیز به آن در این مسیر کمک خواهند کرد.

مقامات عراقی تاکنون بارها از ترکیه خواسته‌اند که به اشغالگری خود در شمال عراق پایان داده و نیروهای خود را خارج کند.

با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور،  آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد.

ترکیه در سال های اخیر بارها به بهانه سرکوب عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه "پ.ک.ک" به خاک عراق تجاوز کرده است.

بسیاری از مردم و گروه های عراقی خواهان خروج نیروهای تروریست آمریکایی از عراق هستند و پارلمان این کشور نیز طرحی درباره خروج این نیروها تصویب کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 خرداد 1401 - 18:11:12

دسته بندی :