خنثی شدن طرح تروریستی داعش در شهر سامراء

یک شنبه 22 خرداد 1401 - 10:3:39
خنثی شدن طرح تروریستی داعش در شهر سامراء

تهران - الکوثر : رزمندگان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق طرح تروریستی داعش برای هدف قرار دادن غیر نظامیان در شهر سامراء را خنثی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، داعش در ماه‌های گذشته به دفعات سعی کرده به مناطق مختلف استان صلاح‌الدین عراق از جمله شهر سامراء نفوذ کند که هر بار با مقاومت نیروهای الحشد الشعبی مواجه شده است.

رزمندگان الحشد الشعبی عراق دو بمب آماده انفجار گروه تروریستی داعش را در ناحیه «سید غریب» نزدیک شهر سامراء که برای هدف قرار دادن اهالی این ناحیه جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان با حمله به عراق، بخش‌های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی‌شماری انجام داد؛ به دنبال آن عراق از ایران خواست به بغداد در مبارزه با تروریست‌ها کمک کند.

نیروهای عراقی با کمک مستشاری جمهوری اسلامی ایران 17 نوامبر 2017 موفق شدند شهر "راوه" در استان الانبار را به عنوان آخرین پایگاه داعش در عراق، آزاد کنند؛ با آزادسازی این شهر عملا کار داعش در عراق تمام شد.

در ماه های اخیر حملات عناصر داعش در بخش هایی از عراق افزایش یافته است؛ بسیاری از مردم و گروه های عراقی، افزایش تحرکات داعش در عراق را معلول نقشه آمریکا می‌دانند تا از این طریق بتواند به حضور اشغالگرانه خود در عراق ادامه دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 خرداد 1401 - 10:3:25

دسته بندی :