گل‌هایی از ارادت پیشکش به امام مهربانی‌ها

جمعه 20 خرداد 1401 - 16:52:21
گل‌هایی از ارادت پیشکش به امام مهربانی‌ها

تهران- الکوثر:  حرم مطهر رضوی در آستانه میلاد امام رئوف(ع) به‌صورت ویژه در حال گل‌آرایی است تا همچون سال‌های گذشته به زیباترین شکل میزبان خیل عاشقان این امام همام باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گل‌آرایی ویژه صحن و سرای حرم امام مهربانی‌ها در این ایام با بیش از 400 هزار بوته و شاخه گُلِ تازه به همت معاونت خدمات زائران این آستان مقدس با مشارکت ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور و همچنین شهرداری مشهد از چند روز قبل آغازشده و هر چه به یازدهم ذی‌القعده سالروز میلاد حضرت رضا(ع) نزدیک‌تر می‌شویم، بر حجم گل‌آرایی و تزیین حرم مطهر افزوده می‌شود.

گل‌آرایی ویژه 100 نقطه حرم مطهر
در دهه کرامت بیش از صد نقطه از اماکن متبرکه رضوی؛ از صحن‌های مرکزی تا پیرامونی به‌طور ویژه با گلدان‌های آراسته به گل‌های اطلسی، جعفری، ناز یخی، شمشاد طلایی و درختچه‌های یاس هلندی زینت داده‌شده و نزدیک به 10 مجموعه گل بزرگ در مبادی ورودی‌ حرم مطهر ازجمله طبرسی، حر عاملی، طوسی و... آذین‌بندی شده است.
تزیین 20 جایگاه برپایی مراسم جشن دهه کرامت، از دیگر اقداماتی است که توسط خادمان پرتلاش در گوشه و کنار حرم مطهر همچون رواق امام خمینی(ره) و صحن‌ غدیر در حال انجام است تا برگزاری این جشن‌ها با عطر دل‌انگیز گل‌ها همراه شود. مجموعه گل پیرامون المان گنبد خضراء در صحن پیامبر اعظم(ص) نیز بازپیرایی و گسترده‌تر شده است.
همچنین آب‌نماهای صحن‌های آزادی، گوهرشاد و جمهوری با استفاده از سبد و گلدان‌هایی با گل‌های سفید، صورتی و زرد به بهترین شکل ممکن تزیین‌شده تا این زیبایی و طراوتی که در صحن‌ها جاری است روح و جان زائران را تلطیف ‌دهد.

مشارکت گروه اعتاب مقدسه 
البته تعداد نیک‌اندیشان خوش‌ذوقی که در ایام آغازین دهه کرامت در تب‌وتاب جمع‌آوری و بسته‌بندی گل‌های منازل و باغات خود برای اهدا به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) بودند، کم نیست. در چند روز اخیر کامیون کامیون گل از گوشه و کنار کشور راهی مشهدالرضا(ع) شده است؛ گل‌هایی که شاید به نیت شفای مادری یا عاقبت‌به‌خیری فرزندی از دل خاک بیرون کشیده شده تا در این روزهای جشن و سرور در طبق و تاج گل یا گلدانی رنگارنگ جلوه‌گر چشمان زائران و مجاوران این حریم قدسی شود. 

گروه گل‌آرایی اعتاب مقدسه، ازجمله گروه‌های خیری است که هرساله به حرم مشرف می‌شوند و امسال از 15 خردادماه سعادت نصیبشان شده تا محموله‌ گل‌های اهدایی ویژه گل‌آرایی ایام ولادت امام رضا(ع) را به مشهد مقدس برسانند. 
تمام این گل‌ها از شاخه گل‌های بریده تازه آنتوریوم، آلسترومریا، لیلیوم، داودی، میخک، رز هلندی و... در اتاق بزرگی دسته‌دسته کنار هم چیده شده‌اند‌ تا اعضای گروه، پیر و جوان ملبس به لباس سرمه‌ای‌رنگ سبدها و گلدان‌ها را تزیین و حال خوش زائران حضرت را چندین برابر کنند. 

گل‌آرایی به نیابت از حضرت زینب(س)
شوق خدمت کریمانه در آستان مصفای رضوی در چهره تک تک‌شان موج می‌زند و چه زیباست که هرچند دقیقه یک‌بار ذکر صلواتشان برای خشنودی آقا علی بن موسی الرضا(ع) فضا را عطرآگین‌تر می‌کند. 
حسین فرجی، مسئول گروه گل‌آرایی اعتاب مقدسه که نهمین بار است افتخار گل‌آرایی حرم رضوی نصیبشان شده می‌گوید: دهه کرامت امسال با گروهی نزدیک به 50 نفر، از هجده‌تا هشتادساله، از شهرهای تهران، تبریز، محلات و پاکدشت به حرم مطهر مشرف شدیم. علاوه بر گل‌آرایی ویژه صحن‌ها، امیدواریم بتوانیم ضریح مطهر حضرت رضا(ع) را دو بار در این ایام خجسته گل‌آرایی کنیم. 
او بابیان اینکه امسال گل‌آرایی حرم حضرت رضا(ع) را به نیابت از «حضرت زینب(س)» آغاز کردیم می‌افزاید: خوشحالیم که حرم مطهر دوباره مملو از حضور گسترده زائران شده و امیدواریم همیشه حرم اهل‌بیت(ع) چنین رنگ و بویی داشته باشد. 

اهدای گل از شمال کشور
همچنین به همت ابوالفضل جنت علی پور، کاروانی ازگل‌های زینتی و آپارتمانی اهدایی ناذران شمال کشور به آستان مقدس رضوی رسیده است. این بسته‌های معطر توسط دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) با دعا و خواسته‌ای خاص از حضرت رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، از شهرهای تنکابن، عباس‌آباد و رامسر جمع‌آوری‌شده و ازآنجایی‌که هرساله بر تعدادشان افزوده می‌شود، می‌توان گفت دعاهای ناذران‌شان اجابت شده است.
ابوالفضل جنت علی پور که برای هشتمین سال متوالی گل اهدایی به آستان مقدس انیس النفوس(ع) را جمع‌آوری می‌کند، می‌گوید: طی فراخوانی که از چند ماه پیش ارسال شد بالغ‌بر ۱۰ تن گل زینتی و آپارتمانی اهدایی از عشاق امام رئوف را جمع‌آوری و به مشهد ارسال کنیم.
علی پور اضافه می‌کند: ۱۰ روزی است که مشغول جمع‌آوری و بسته‌بندی گل‌ها، هستیم و خوشحالم که دوباره به‌عنوان خادم در صحن و سرای امام هشتم(ع) حاضر شدم، اگر خدا بخواهد تا توان دارم این مسیر را ادامه خواهم داد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 20 خرداد 1401 - 12:11:1