انتقاد صهیونیست‌ها از اظهارات ضد ایرانی نفتالی بنت

چهار شنبه 18 خرداد 1401 - 17:18:33
انتقاد صهیونیست‌ها از اظهارات ضد ایرانی نفتالی بنت

تهران- الکوثر:  محافل امنیتی رژیم صهیونیستی از اظهارات ضد ایرانی روز گذشته نفتالی بنت به شدت انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محافل امنیتی رژیم صهیونیستی، از اظهارات ضد ایرانی روز گذشته نخست‌وزیر این رژیم و استفاده از استراتژی جدید علیه ایران به شدت انتقاد کردند.

وبگاه روزنامه یدیعوت آحارانوت، در این راستا نوشت: اظهارات روز گذشته بنت در جلسه کمیسیون روابط خارجی و دفاعی پارلمان این رژیم (کنست)  به منزله « انگشت فرو کردن در چشم ایران، اقدامی غیر ضروری است که تنها انگیزه‌های ایران را برای وادار کردن اسرائیل به پرداخت بهای آن، افزایش می‌‌دهد».

بنت در جلسه کمیسیون روابط خارجی و دفاعی پارلمان این رژیم (کنست) درخواستی ضدایرانی مطرح کرد و با متهم کردن ایران به انجام اقدامات تروریستی در منطقه، بیان کرد: «راهبرد اسرائیل در قبال ایران در سال گذشته شاهد تغییر بوده است. تهران خطوط قرمز از جمله غنی‌سازی ۶۰ درصدی را زیر پا گذاشته است؛ بی‌آن‌که به این اقدام واکنشی صورت بگیرد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به این‌که این رژیم همچون گذشته در تلاش برای مقابله با ایران است، درخواستی ضدایرانی از آژانس بین‌المللی را مطرح کرد و گفت: «از آژانس انتظار داریم که هشداری آشکار درباره برنامه هسته‌ای به ایران بدهد».

یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یدیعوت آحارانوت «ایران در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک عملیات انتقام است و هیچ دلیلی برای تشویق و تحریک بیشتر آن، برای انجام این عملیات وجود ندارد».

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. تهران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند؛ اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند؛ اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 18 خرداد 1401 - 11:25:35

پربازدیدها