تمهیدات برای پذیرش زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه

یک شنبه 15 خرداد 1401 - 17:15:5
تمهیدات برای پذیرش زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه

تهران- الکوثر: معاون امنیتی انتظامی  استانداری خوزستان با اشاره به افزایش کیفیت خدمات‌ به زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه گفت: تمهیدات لازم برای پذیرش زائران اربعین در گذرگاه های مرزی خوزستان پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ولی‌الله حیاتی یکشنبه در جریان بازدید از مرز شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:برنامه‌ریزی لازم برای عبور روان همراه با امینت زائران اربعین حسینی در مرزهای زمینی شلمچه و چذابه انجام شده است.

وی اظهار داشت: در پایان نیمه اول مرداد عملیات آماده سازی زیر ساخت ها  در دو مرز شلمچه و چذابه به پایان خواهد رسید و آماده پذیرش زائران خواهیم بود.

حیاتی به پیش‌بینی ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله پارکینگ در مرزشلمچه اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط جوی و  گرمای هوا قرار است در مرز شلمچه 20 هزار متر مربع سایه‌بان و 1.5 کیلومتر مه‌پاش نصب شود ضمن اینکه برای تامین آب آشامیدنی زائران اقدام لازم اندیشیده شده است.

وی گفت: برای تسهیل در عبور زائران از مرز شلمچه دستگاه ایکس‌ری مسافری در پایانه مسافری نصب و کنترل دستی زائران به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

حیاتی افزود: بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی شده تا پیش از حرکت زائران اربعین نواقص در دو مرز زمینی شلمچه و چذابه بررسی و برطرف خواهد شد تا مشکلی در خصوص پذیرش زائران در این گذرگاه های مرزی شاهد نباشیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری گفت: مقررات عبور زائران در ایام اربعین حسینی از سوی ستاد مرکزی اربعین اطلاع رسانی خواهد شد.

مرز بین‌المللی شلمچه در 15 کیلومتری غرب خرمشهر و 20 کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 15 خرداد 1401 - 17:14:41