شهادت یک خبرنگار فلسطینی دیگر

چهار شنبه 11 خرداد 1401 - 14:7:30
شهادت یک خبرنگار فلسطینی دیگر

تهران- الکوثر: غفران وراسنه خبرنگار ۳۱ ساله فلسطینی بر اثر تیراندازی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه العروب در شمال الخلیل به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: یک زن ۳۱ ساله فلسطینی به نام غفران وراسنه بر اثر تیراندازی نیرو‌های اسرائیلی در ورودی اردوگاه العروب در شمال الخلیل به شهادت رسید. وی مدتی پیش از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده بود.

کانال تلگرامی رادیو الاقصی نوشت: زنی که امروز مقابل ورودی اردوگاه العروب در شمال الخلیل به شهادت رسید غفران وراسنه ۳۱ ساله بود که نظامیان رژیم اشغالگر به بهانه تلاش او برای حمله با سلاح سرد به وی تیراندازی کردند.
وراسنه فارغ التحصیل بخش رسانه دانشگاه الخلیل بود و به عنوان خبرنگار در رادیو‌های محلی فعالیت می‌کرد.

کانال تلگرامی رادیو الاقصی نوشت: بعد از اعلام خبر شهادت غفران وراسنه درگیری‌های شدیدی با نظامیان اشغالگر مقابل اردوگاه العروب در شمال الخلیل رخ داد.

واکنش جنبش آزادگان به شهادت زن فلسطینی در الخلیل
کانال تلگرامی المقدسی اعلام نوشت: جنبش آزادگان اعلام کرد اقدام نظامیان اشغالگر در ترور غفران وراسنه نزدیک اردوگاه العروب در شمال الخلیل نشانه میزان جنایت اشغالگران علیه ملت ما و حقیر شمردن خون فلسطینی هاست.

واکنش جهاد اسلامی به شهادت غفران وراسنه

کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب نوشت: جبنش جهاد اسلامی اعلام کرد مسئولیت کامل پیامد‌های ناشی از ترور غفران وراسنه زن فلسطینی در الخلیل به عهده اشغالگران است.

سخنگوی حماس: ترور آزاده فلسطینی جنایت جنگی است
به گزارش حساب توئیتری صوت الاقصی، حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ترور غفران وراسنه آزاده فلسطینی نزدیک اردوگاه العروب و جلوگیری از کمک نیرو‌های امدادی، جنایت جنگی کامل و بیانگر رفتار تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم است که باید به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) محاکمه شوند.
نظامیان رژیم صهیونیستی ۲۱ اردیبهشت در جنایت دیگر که موج محکومیت جهانی به راه انداخت، «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره قطر را هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی، هدف به گلوله بستند و به شهادت رساندند. وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می‌کرد.
بسیاری از کشورها، نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شدند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
 

 


چهار شنبه 11 خرداد 1401 - 14:7:24