گروه جدیدی مسئولیت حمله به کابل را بر عهده گرفت

سه شنبه 3 خرداد 1401 - 17:23:0
گروه جدیدی مسئولیت حمله به کابل را بر عهده گرفت

تهران - الکوثر : در حالیکه داعش مسئولیت حمله به مراسم یادبود ملا اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان را بر عهده گرفته، گروهی موسوم به جبهه‌ی ملی آزادگان، اعلام کرد که حمله از سوی این جبهه‌ برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه ای که از سوی گروه موسوم به جبهه ملی آزادگان منتشرشد، آمده است: «نیروهای این گروه یک‌شنبه در ناحیه‌ی پانزدهم شهر کابل در نزدیکی هتل استقلال با یک حمله‌ انفجاری از قبل طراحی‌شده، شماری از سرکرده‌های طالبان را کشتند و شماری از هم‌دستان‌ شان را هم زخمی کردند.»

در این بیانیه، آمده است که انفجار زمانی در مقابل هتل استقلال رخ داد که مراسم یادبود ششمین سالگرد کشته‌شدن ملااختر منصور، رهبر پیشین طالبان در این هتل برگزار شده بود.

هرچند گروه تروریستی داعش مسؤولیت این انفجار را به عهده گرفته؛ اما جبهه‌ی ملی آزادگان، گفته است که نیروهای این جبهه‌ پیشاپیش مقدار زیادی از مواد انفجاری را در یک موتور متعلق به طالبان جاگذاری کرده بود که در نتیجه‌، تلفات سنگینی به این گروه وارد شده است.

این جبهه، تأکید کرد که تروریست های داعش و طالب هر دو یک گروه هستند و تنها در پرچم تفاوت دارند.

به باور جبهه‌ی ملی آزادگان، طالبان با بزرگ‌نمایی داعش، می‌خواهد کمک‌های جامعه‌ی جهانی را جلب کند و از سویی‌هم نشان دهد که دیگر جریان‌ سیاسی و نظامی علیه این گروه به جز داعش وجود ندارد. 

طالبان می گوید در حمله تروریستی دوروز پیش (یکشنبه) مقابل هتل استقلال کابل یک نفر زخمی شده اما شاهدان آمارهای بیشتری داده اند.دوماه گذشته مناطق مختلف افغانستان شاهد انفجارها و حوادث متعدد و خونبار تروریستی بوده و مسئولیت بیشتر آنها را داعش به عهده گرفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 خرداد 1401 - 15:30:50

دسته بندی :