هشدار مقاومت عراق درباره تحرکات مشکوک صهیونیستها در منطقه کردستان

سه شنبه 3 خرداد 1401 - 14:43:50
هشدار مقاومت عراق درباره تحرکات مشکوک صهیونیستها در منطقه کردستان

تهران - الکوثر : هیئت هماهنگی مقاومت عراق، دوشنبه شب در بیانیه‌ای از رصد عملیات آموزش گروه‌های مسلح در منطقه کردستان تحت نظارت «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر این منطقه با هدف ایجاد هرج و مرج ، آشوب، تخریب و برهم زدن وحدت ملت عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هیئت هماهنگی مقاومت عراق در این بیانیه اعلام کرد : در بحبوحه بحران سیاسی که بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور سایه انداخته و بر مشکلات و رنج ملت عراق افزوده، عملیات آموزش گروه‌های مسلح در منطقه کردستان زیر نظر مسرور بارزانی و تحرکات مشکوک نیروهای داخلی که مزدور خارجی هستند را رصد کرده‌ایم که هدف از آن، ایجاد هرج و مرج، بی نظمی و خرابکاری و برهم زدن وحدت ملی عراق و بافت اجتماعی، با رد پای  آشکار صهیونیستی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: همان‌طور که در گذشته نیز موضع خود را نشان‌داده‌ایم، در راستای خدمت به امنیت ملت عراق به مقامات کردستان اطلاع می‌دهیم که این تلاش شوم و آتشی که در پی روشن کردن آن هستند به خودشان بازخواهد گشت و پیش از هر کس دامن خودشان را خواهد گرفت و در آن صورت جز سرخوردگی و زیان به چیزی دست نخواهند یافت».

در پایان بیانیه مذکور تاکید شد که مقاومت عراق همواره در کنار مردم عزیز خود باقی خواهد ماند و «هر چقدر هم که گرگ‌های داخلی و خارجی با آن بجنگند؛ به یاری خداوند در مقابل تمامی تلاش‌ها برای به حاشیه راندن و دور نگه‌داشتن، منسجم و قوی خواهد ماند و ایمان دارد که رهایی از این بحران تنها از طریق گفت‌وگوی جدی حاصل می‌شود، زیرا این تنها راه برای رساندن مردم به ساحل امنیت است.

«قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب اهل الحق عراق نیز در یک برنامه تلویزیونی با هشدار به شکل گیری یک توطئه جدید در عراق گفت که‌ برخی از جریان‌ها و شخصیت‌های رسمی  سیاسی از این طرح آگاه هستند. 

الخزعلی تاکیدکرد، اخیرا اربیل شاهد تمرین عناصر مسلحی بوده که هدف آن‌ها به راه انداختن درگیری است. این عناصر در اربیل تمرین دیده و مسلح شده و در هتل‌های ۵ ستاره اسکان داده شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 خرداد 1401 - 14:43:40

دسته بندی :