هشدار شیخ الخزعلی درباره شکل گیری توطئه ای جدید در عراق

یک شنبه 1 خرداد 1401 - 13:53:21
هشدار شیخ الخزعلی درباره شکل گیری توطئه ای جدید در عراق

تهران - الکوثر : دبیر کل عصائب اهل الحق عراق درباره تحرکات مشکوک در اربیل کردستان عراق و شکل گیری یک توطئه جدید در این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ «قیس الخزعلی» گفت، شمارش معکوس برای وارد کردن عراق به گرداب از طریق برگزاری مجدد تظاهرات و ایجاد آشوب در کشور آغاز شده است.

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق افزود، هدف از چنین تظاهراتی تنها به راه انداختن درگیری‌های مسلحانه با پوشش و عنوان مقاومت و جهاد است.

الخزعلی تصریح کرد، در روزهای اخیر، اربیل شاهد تمرین عناصر مسلحی بوده که هدف آن‌ها به راه انداختن درگیری است؛ این گروه ها در اربیل آموزش دیده و مسلح شده و در هتل‌های ۵ ستاره اسکان داده شده‌اند.

الخزعلی افزود، هم اکنون گروهی تلاش می‌کنند تا فقط در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق موج آشوب و ناامنی ایجاد کنند.پس از آن عراق به مدت یک سال و نیم شاهد آرامش نسبی بود تا اینکه چند ماه پیش همزمان با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی، مناطق مختلف این کشور در اعتراض به بروز تقلب در انتخابات به پا خاستند.

در همین راستا، برخی کارشناسان اعلام کردند، تحولات روزهای اخیر عراق نشان می‌دهد با توجه به فضای ملتهب و پر تنش، این کشور احتمالا بار دیگر درگیر تجمع های اعتراضی و آشوب و درگیری شود. 

استان های جنوبی و مرکزی عراق به ویژه بغداد (پایتخت) از اکتبر 2019 شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به فساد مقام های دولتی، فقر، نبود امکانات رفاهی، بیکاری و تبعیض بوده است، امری که در ادامه با پافشاری معترضان و شدت گرفتن اعتراض ها و وقوع حوادث خونبار سبب استعفای «عادل عبدالمهدی» از سمت نخست وزیر این کشور شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 خرداد 1401 - 13:53:8

دسته بندی :