موفقیت ایران در مهار کرونا کانون توجه اجلاس جهانی سلامت

یک شنبه 1 خرداد 1401 - 11:49:54
موفقیت ایران در مهار کرونا کانون توجه اجلاس جهانی سلامت

تهران - الکوثر : دستیار ویژه و مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد : در نشست مجمع جهانی سلامت موضوعات دارای اولویت بهداشتی در جهان از جمله تجربه موفقیت‌آمیز ایران در مهار کرونا و واکسیناسیون مطرح می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد حسین نیک نام دستیار ویژه و مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت با اعلام حضور "  بهرام عین‌اللهی "  وزیر بهداشت ایران  در مجمع جهانی سلامت که هر ساله برای بررسی اولویت‌های بهداشت و درمان کشورهای عضو در ژنو سوئیس برگزار می‌شود، گفت : این اجلاس، فرصت مناسبی برای تبادل نظر در زمینه موفقیت‌های حوزه سلامت است و ایران نیز به عنوان کشوری مستقل در اجلاس حضور دارد.

نیک نام، افزود :  مجمع جهانی سلامت  هرساله برای بررسی اولویت‌های بهداشت و درمان کشورهای عضو در ژنو  سوئیس برگزار می‌شود.

مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت همچنین گفت : در مجمع جهانی سلامت  تجارب بهداشتی و دستاوردهای حوزه سلامت مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و دستاورد ایران به عنوان کشوری که آمار تلفات کرونا را از روزانه 700 نفر به تک رقمی رسانده است، در این اجلاس در کانون توجه قرار دارد. 

آمار وزارت بهداشت نشان می دهد، آمار فوتی های کرونا در ایران طی روزهای اخیر تک رقمی بوده است. 

وزارت بهداشت، همچنین   اعلام کرد : تا دیروز ( شنبه )  ۶۴ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۱۹ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۶۱۵ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۷۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در ایران  به ۱۴۹ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۵۰۵ دُز رسید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 خرداد 1401 - 11:49:19