موج محکومیت‌ بین المللی شهادت خبرنگار الجزیره به دست رژیم صهیونیستی

چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401 - 16:41:46
موج محکومیت‌ بین المللی شهادت خبرنگار الجزیره به دست رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: به دنبال کشته شدن خبرنگار شبکه قطری الجزیره، بسیاری از کشورهای منطقه و بین‌المللی و همینطور سازمان‌های بین‌المللی واکنش نشان داده و این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام اسرائیل در هدف قرار دادن شیرین ابو عاقله، خبرنگار شبکه قطری الجزیره  که به کشته شدن وی منجر شد، اعلام کرد که این اقدام تلاشی در جهت خاموش ساختن صدای حقیقت است.

در این بیانیه وزارت امور خارجه فلسطین هدف قرار دادن خبرنگاران را اقدامی وحشیانه و متعمدانه توصیف کرد که بیان‌ کننده ماهیت استبدادی این رژیم است.
همچنین وزارت امور خارجه فلسطین، تجاوز و یورش وحشیانه‌ای که نیروهای اشغالگر صبح امروز(چهارشنبه) به شهر جنین و اردوگاه‌های اطراف آن را بشدت محکوم کرد.
در این بیانیه وزارت امور خارجه فلسطین، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم این جنایت شنیع دانست و اعلام کرد که کشته شدن این خبرنگار که یک جنایت بشری است که محصول اتخاذ استانداردهای دوگانه توسط مجامع بین‌المللی در برخورد با اسرائیل است.
در همین راستا، شبکه الجزیره نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت و نیروهای رژیم صهیونیستی مسئول قتل خبرنگار کشته شده این شبکه هستند و پاسخگویی آنها را نزد محاکم و محافل بین‌المللی خواستار شد.
در این بیانیه، الجزیره کشته شدن شیرین ابو عاقله را بشدت محکوم و اعلام کرد که این اقدامی است برخلاف تمامی قوانین و عرف بین‌الملل.
این شبکه قطری خواستار محاکمه عاملین و پاسخگویی رژیم صهیونیستی نسبت به این جنایت فجیع در دادگاه‌های بین المللی شد.لولوء الخاطر، دستیار وزیر امور خارجه قطر نیز کشتن ابوعاقله را محکوم کرد و آن را "جنایت شنیع" توصیف کرد و در توییتی در "توئیتر" خواستار پایان دادن به تروریسم دولتی اسرائیل شد.
جنبش آزادیبخش ملی فلسطین نسبت به کشته شدن ابوعاقله واکنش نشان داد و آن را بشدت محکوم کرد.
این جنبش در بیانیه‌ خود اعلام کرد که این اقدامی بزدلانه و تکمیل دهنده تروریسم دولتی اسرائیل جهت نابودی حقیقت و جلوگیری از پخش جنایات این رژیم نسبت به مردمان فلسطینی است.
فتح  در بیانیه خود دولت اسرائیل و نخست وزیر آن را را مسئول کامل این جنایت شنیع دانست.
این جنبش همچنین سکوت جامعه بین‌المللی نسبت به جنایات اسرائیل و اتخاذ استانداردهای دوگانه در مواجه با این رژیم را عامل و مشوق اسرائیل در استمرار در تجاوزات و جنایات خود دانست.
جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز کشتن ابوعاقله را محکوم کرد و آن را جنایت علیه همه خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه‌ای دانست که واقعیت و تروریسم سیستماتیک اسرائیلی‌ها را گزارش می‌دهند.
در همین راستا، هیئت اتحادیه اروپا در فلسطین ضمن پوشش خبری یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه و شهر جنین، از کشته شدن شرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره خبر داد و گفت این اقدامی بسیار نگران کننده و خطرناک است.
به گزارش شبکه العربیه، سازمان ملل نیز قتل روزنامه‌نگار شبکه الجزیره را به شدت محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری در این باره شد.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401 - 14:13:14