تجویز مجدد راه‌حل «دو دولتی» از سوی سعودی‌ها

چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401 - 15:21:57
تجویز مجدد راه‌حل «دو دولتی» از سوی سعودی‌ها

تهران- الکوثر:  کاردار هیات دائمی عربستان در سازمان ملل طی نشست شورای امنیت، باری دیگر حمایت کشورش از راه‌حل «دو دولتی» برای فلسطین را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روسیاالیوم، «محمد بن عبدالعزیز العتیق» کاردار هیات دائمی عربستان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت، باری دیگر بر حمایت ریاض از تشکیل دولتی مستقل برای فلسطین به پایتختی قدس شرقی در چارچوب راه‌حل «دو دولتی» تاکید کرد.
العتیق در سخنرانی‌ خود دمقابل اعضای شورای امنیت سازمان ملل بر اهمیت صلح دائمی و جامع در خاورمیانه به عنوان یک انتخاب راهبردی برای پایان دادن به درگیری‌ها تاکید کرد و راه‌حل دو دولت را پایه و اساس این صلح خواند.
کاردار هیات دائمی عربستان در سازمان ملل ضمن اعلام محکومیت شدید کشورش درخصوص حملات و تجاوزرات اخیر در حق مردم فلسطین و اماکن مقدس آن، بازگشت این تنش‌های سازماندهی‌شده را دشمنی آشکار با وجدان امت اسلامی و موجب نقض تمام تصمیمات و اصول بین‌المللی خواند.
وی در ادامه بیانات خود از جامعه بین‌الملل و شورای امنیت درخواست کرد تا نقش خود را ایفا کرده و مسئولیت کامل آثار تداوم جرائم علیه ملت فلسطین و مقدسات آن را به نیروهای رژیم صهیونیستی تحمیل کنند؛ تا از این طریق تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه کنترل شوند.
راه‌حل دو دولت یا دو کشوری، یکی از راه حل‌های ارائه شده برای رفع اختلافات بین رژیم موقت صهیونیستی و فلسطینیان است که سال ۲۰۰۲ توسط سازمان ملل پیشنهاد شد. براساس این طرح، یک دولت واحد برای صهیونیست‌ها، و یک دولت دیگر در کرانه باختری و نوار غزه تشکیل می‌شود که تمام اهالی این مناطق تابعیت آن را داشته باشند. عربستان سعودی از موافقان طرح تقسیم فلسطین بوده و علی‌رغم مخالفت‌های فلسطینی و اسلامی، بر موضع خود اصرار می‌ورزد.



به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، 


تهران- الکوثر



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 

 

 


چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401 - 14:36:48