ریاست پارلمان عراق تایید کرد؛ سفر امروز محمد الحلبوسی به تهران

چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401 - 11:6:9
ریاست پارلمان عراق تایید کرد؛ سفر امروز محمد الحلبوسی به تهران

تهران- الکوثر: ریاست پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای از سفر رسمی امروز (چهارشنبه) محمد الحلبوسی به تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز (چهارشنبه، ۲۷ آوریل)، در رأس یک هیئت پارلمانی عازم تهران می‌شود. 

بیانیه ریاست پارلمان عراق که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی این کشور (واع)، منتشر شد، اخبار غیر رسمی که دیروز از سوی برخی منابع در خصوص این سفر منتشر شده بود را تایید کرد.

در این بیانیه آمده است: الحلبوسی امروز در پاسخ به دعوت رسمی «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به تهران سفر خواهد کرد و دیدار با «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و برخی دیگر از مقامات مسئول ایرانی در دستورکار این سفر قرار دارد.

روز گذشته برخی منابع رسانه‌ای از سفر الحلبوسی در صدر یک هیئت پارلمانی و در قالب یک سفر رسمی، به جمهوری اسلامی ایران خبر داده و اعلام کرده بودند در جریان این سفر، مسئله بن‌بست سیاسی در عراق و راهکارهای پایان بخشیدن به آن بررسی خواهد شد.

دفتر محمد الحلبوسی پنجم فروردین ماه گذشته نیز خبر داده بود که قرار است به تهران سفر کند، ولی این سفر به تعویق افتاد.

دفتر الحلبوسی خبر داده بود که  سفر الحلبوسی بنا به دعوت رسمی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد. قالیباف دی ماه گذشته، پس از انتخـاب الحلبوسی  به عنوان رئیس پارلمان جمهوری عراق، با ارسال پیامی به وی، از الحلبوسی خواست که به تهران سفر کند.

رئیس پارلمان عراق، روز گذشته، در رأس هیئتی بلندپایه از ائتلاف السیاده، به اربیل  رفت تا با مسعود بارزانی دیدار کند. بر اساس بیانیه رسمی دفتر دبیر کل حزب دموکرات کردستان، در دیدار بارزانی و الحلبوسی تحولات سیاسی عراق و موانع پیش روی روند سیاسی کشور بررسی شد.

ائتلاف السیاده و حزب دموکرات کردستان در کنار جریان صدر ائتلاف «انقاذ وطن» را تشکیل داده‌اند.

 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401 - 11:6:2