وزیر بهداشت : همه اتباع افغانستان در ایران واکسینه شده اند

جمعه 2 اردیبهشت 1401 - 17:4:0
وزیر بهداشت : همه اتباع افغانستان در ایران واکسینه شده اند

تهران - الکوثر : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی اتباع افغانستانی حاضر در ایران، از برنامه واکسیناسیون رایگان ضد کووید ۱۹ بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست‌های کلی نظام اسلامی، ارزش‌های دینی و کرامت انسانی و رسالت‌های سازمانی و انساندوستانه خود از زمان شروع کووید۱۹، همانند اتباع ایرانی هیچ گونه محدودیتی برای مراجعه و درمان اتباع افغانستانی در مراکز درمانی سراسر ایران قائل نبوده است.
عین اللهی گفت: شمار زیادی از بیماران افغانستانی به طور رایگان یا حداقل هزینه در مراکز درمانی و بیمارستان‌های ایران بستری و درمان شده‌اند و همه اتباع کشور افغانستان از برنامه ملی واکسیناسیون رایگان جمهوری اسلامی ایران ضد  بیماری کووید ۱۹ بهره‌مند شده‌اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران همچنین با محکوم کردن فتنه انگیزی اخیر در کشتار شیعیان در مسجد "سه‌دوکان" مزارشریف و دانش آموزان مدرسه "عبدالرحیم شهید" کابل، افزود: استکبار جهانی و متحدان منطقه‌ای آن به بهانه‌های واهی اهتمام خود را برای ایجاد اختلاف و فتنه بین مسلمانان افغانستان به کار بسته و با خلق اتفاقاتی ناخوشایند، دل‌های برادران و خواهران مسلمان را به ویژه در ماه مبارک رمضان آزرده خاطر کرده اند.
عین اللهی با ابراز تاسف از اتفاق‌های تلخ اخیر ضد مسلمانان به ویژه شیعیان،  و فتنه انگیزی های عامدانه و هدفمند دشمنان، تصریح کرد:ایران آماده هرگونه کمک‌های انسان دوستانه بهداشتی درمانی به مردم کشور دوست و برادر افغانستان است.
دیروز(پنج‌شنبه) براثر انفجار بمب در مسجد "سه دکان" بزرگترین و قدیمی‌ترین مسجد شیعیان در شهر مزار شریف، مرکز استان بلخ ،شمال افغانستان، دهها نمازگزار شهید و زخمی شدند.
علاوه بر انفجار در مزار شریف، سه استان کابل ، ننگرهار و قندوز افغانستان نیز شاهد انفجارهای خونین بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 2 اردیبهشت 1401 - 16:9:43