عطوان:

منتظر اتفاقات غافلگیر کننده در فلسطین باشید

یک شنبه 28 فروردین 1401 - 18:9:55
منتظر اتفاقات غافلگیر کننده در فلسطین باشید

تهران- الکوثر: عبدالباری عطوان‏ با استناد به اتفاقات روز‌های اخیر در قدس اشغالی پیش بینی کرد‏، در نیمه دوم ماه رمضان اتفاقات غافلگیر کننده‌ای رخ دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه الکترونیکی رای الیوم در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان‏ سردبیر این روزنامه، ‏ با استناد به اتفاقات روز‌های اخیر در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی، به ویژه اتفاقات دومین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی‏، پیش بینی کرد‏، در دو هفته آخر ماه رمضان اتفاقات غافلگیر کننده‌ای در اراضی اشغالی فلسطین رخ خواهد داد.

در این یادداشت آمده است، موشک‌های مقاومت در نوارغزه عمق سرزمین های اشغالی را نشانه رفته اند، مردم فلسطین، اعم از زن و مرد و پیر و جوان، با اراده‌ای آهنین و با هدف مقابله با اشغالگران و حمایت از مقدسات به سمت قدس و مسجد الاقصی روانه شده اند، همه این اتفاقات، حماسه‌ای است که روز جمعه گذشته در صحن‌های مسجد الاقصی خود را نشان داد.

اشغالگران، این میدان را هم مثل دیگر میادین باختند و اگر مداخله میانجیگران، عقب نشینی آشکار کابینه صهیونیست و کمک خواهی آنان جهت حفظ آرامش نبود نتایج به شیوه دیگری رقم می‌خورد و دلیل آن نیز واضح است، زیرا پیشی گرفتن در فرهنگ شهادت و جانفشانی در ماه مبارک رمضان در بالاترین سطح خود قرار دارد.

رنج آور این است که هم زمان با مقابله فلسطینیان با شهرک نشینان یهودی که در پناه سه هزار نظامی تا دندان مسلح ارتش اسرائیل، در پی ذبح قربانی در مسجد الاقصی بودند سفرای پنج کشور بی توجه به ریخته شدن خون فلسطینیانی که در پی مقابله با طرح یهودی سازی و دفاع از کرامت و مقدسات دو میلیارد مسلمانند‏، بر سر سفره رئیس اسرائیل حاضر شدند‏، سفره‌ای که برای جشن عید پسح گسترده شد.

اتاق عملیات مشترکی که گروه‌های مقاومت فلسطین در حضور یحیی السنوار و در نشست علنی با او تشکیل دادند‏، تصمیمش این شد که به اقدامات تل آویو برای هتک حرمت مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان پاسخ‌های موشکی بدهند، این تصمیمی بازدارنده است که سبب رعب و وحشت در میان مقامات اسرائیلی و شهرک نشینان شده است.

تهدیدات مقاومت فلسطین، نفتالی بنت، نخست وزیر و آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را به عقب نشینی واداشت، زیرا به خوبی می‌دانند مقاومت بی تردید تهدیدش را عملی می‌کند و وقتی هشدار می‌دهد به هشدارش پایبند است و عملیات شمشیر قدس تجربه عملی از این نوع تهدیدهاست. قدس از خطوط به شدت قرمز است که بی توجهی به آن می‌تواند شش میلیون شهرک نشین را به پناهگاه بفرستد، فرودگاه‌های اسرائیلی را به تعطیلی بکشاند و سبب انزوای رژیم اشغالگر از جهان شود، همه اتفاقات در گرو فشردن یک دکمه و شلیک اولین موشک از سوی رهبران مقاومت و در صدر آن‌ها محمد الضیف فرمانده گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس است.

اقدام نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد الاقصی، ضرب و شتم نمازگزارانی که برخی از آنان کهنسال بودند، زخمی شدن دست کم 220 فلسطینی، جنایتی است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت، سئوال این است که این نیرو‌ها که نمایندگان یک نظام تروریست و نژادپرستند در ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی چه می‌کنند؟ چگونه جرات کردند با نمازگزاران بی گناه اینگونه رفتار کنند؟ آنچه رخ داد اوج وقاحت و بدترین نوع از رفتار نژادپرستانه و تجاوزکارانه بود. اینکه ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی به سمت قدس روانه شوند حق قانونی فلسطینیان است و هرگونه تلاش برای محروم کردن این مردم از حقوقشان باید با قدرت پاسخ داده شود همانگونه که در اردوگاه جنین، نابلس، الخلیل و همه شهر‌های عربی فلسطین اشغالی چنین پاسخی داده شد.

در ادامه یادداشت عطوان آمده است: اشغالگران جز زبان زور نمی‌فهمند و فلسطینیان در کرانه باختری، ‏ نوار غزه و اراضی اشغالی 1948 ثابت کردند‏ این زبان را به خوبی می‌دانند، دیگر آن دورانی که فرماندهان نظامی اسرائیلی جنگهایشان علیه دولت‌های عربی را درچند ساعت خاتمه می‌دادند سپری شده است، وقتی یکی از اعضای موسسه قومی یهودی پیشنهاد می‌دهد جزایر دور افتاده و غیر مسکونی در دریای یونان خریداری و برای تبدیل آن به پناهگاه اقدام شود تا در روز مبادا از آن بتوان برای دور ماندن از خطر موشک‌های مقاومت استفاده کرد، یعنی در سایه تداوم اقدامات تروریستی اسرائیل، آن روز در آینده خواهد آمد.

غرور و خودبرتربینی، اسرائیلی‌ها را کور کرده و حقایقی را که به سرعت درحال تغییرند نمی‌بینند، آنان ناقضان عهد و پیمانند که در کشتار، شهرک سازی‏، نژادپرستی و زیر پا نهادن توافقنامه‌های بین المللی زیاده روی کرده و بدترین جنایت و اقدامات تروریستی را مرتکب شده اند، همه این جنایت به این امید بود که مردم فلسطین تسلیم شوند، اما انتفاضه مسلحانه و اتفاقات اخیر قدس ثابت کرد همه معادلات تغییر کرد و این نویدی از نزدیک بودن پیروزی است.

فلسطینیان در سایه مقاومت، با تمسک به وحدت بی سابقه ملی، تا پای جان از مسجد الاقصی حمایت می‌کنند، بازگشت قدرتمندانه گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح به میادین در شهر‌های نابلس، جنین، غزه، الخلیل و همراه شدنش با دیگر شاخه‌های نظامی جنبش حماس، جهاد اسلامی، جبهه خلق، کمیته‌های مقاومت و... شواهدی از آغاز مرحله جدید و بازگشت قدرتمندانه به میثاق ملی فلسطین است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 28 فروردین 1401 - 14:38:16

پربازدیدها