با پایان مرحله نخست تصویربرداری درعراق، اعلام شد

"راویان اربعین" مستندی متفاوت از شبکه جهانی الکوثر

سه شنبه 23 فروردین 1401 - 15:20:29
"راویان اربعین" مستندی متفاوت از شبکه جهانی الکوثر

تهران- الکوثر: مجموعه مستند «راویان اربعین» در ۱۰ قسمت یک ساعته توسط «شبکه جهانی الکوثر» تولید و پس از آماده سازی نهایی علاوه بر این شبکه، از دیگر شبکه‌های برون مرزی و داخلی رسانه ملی پخش می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این مجموعه مستند روایت رشادت‌های مردم عراق برای خدمت رسانی به زائران حسینی در دوره رژیم بعث است و به تبیین ابعاد مختلف راهپیمایی عظیم شیعیان در اربعین حسینی نیز خواهد پرداخت.

راویان اربعین به تهیه کنندگی امیر تاجیک در ۱۰ قسمت یک ساعته توسط «شبکه جهانی الکوثر» تولید و درهر قسمت آن، زندگی شخصیت مستقلی از خادمان زوار سیدالشهداء(ع) به تصویر کشیده شده است.

در زمان حکومت رژیم بعث، هرگونه راهپیمایی و ارائه خدمات به زوار با مجازات‌های سنگین از سوی حکومت همراه بود.عمده خدمت رسانی به زائران اباعبدالله علیه السلام در مسیری موسوم به «طریق العلما» انجام می‌شده که از مسجد سهله کوفه شروع و تا شهر طویریج (الهندیه) در نزدیکی کربلا ادامه داشته، منتهی روال خدمت رسانی بر خلاف این روزها، مخفیانه انجام می‌شده است.

زائران برای رسیدن به شهر کربلا مجبور به گذر از میان نخلستان‌ها و معابر سخت و طاقت فرسا و گذر از رود فرات در شب بودند و به همین منوال، خدمت رسانی به ایشان، سختی‌های خاص خود را داشته است.

بسیاری از خادمان بازداشت شده، به زندان رفتند و برخی شکنجه و به شهادت رسیدند. هدف رژیم بعث، جلوگیری از احتمال انقلاب شیعیان بر ضد حکومت دیکتاتوری صدام بود.

یکی از شخصیت‌های این مستند ، ماهیگیری است که به دلیل انتقال زائران از یک سمت رود فرات به سمت دیگر، دوبار قایق‌اش که تنها وسیله امرار و معاش‌اش بود، توسط عمال رژیم صدام به آتش کشیده شده بود.

 شخصیت دیگر «ام حسین» است که بارها بازداشت شده و به زندان رفته و جالب اینکه بر خلاف رویه مرسوم در عراق، خانواده این عشیره به نام یک بانو شناخته می‌شوند؛ دیگر شخصیت جذاب این مجموعه، «ام فاروس» است که در مخفی کردن زائران از چشم عوامل رژیم بعث و خدمت رسانی به آنها نقش اساسی داشته است.

شخصیت‌های متعدد دیگری نیز هستند که در یک کلام می‌توان گفت مجموعه‌ای از مبارزان با رژیم بعث خاطرات و رشادت‌های خود را بازگو می‌کنند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 

 


سه شنبه 23 فروردین 1401 - 10:46:15