نصرالله: دلخوشی به ناامید شدن مردم فلسطین ، توهم است

سه شنبه 23 فروردین 1401 - 9:43:34
نصرالله: دلخوشی به ناامید شدن مردم فلسطین ، توهم است

تهران- الکوثر:  دبیر کل حزب الله لبنان در سخنراني دوشنبه شب خود گفت: اگر به ناامیدی و یاس مردم فلسطین دل خوش کرده اید ، دچار توهم هستید

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان گفت: از چند ماه پیش همواره صدا‌هایی می‌شنویم که ما را متهم و در برگزاری انتخابات تشکیک می‌کنند و می‌گویند گروهی که اکثریت پارلمانی را در اختیار دارد - یعنی گروه سیاسی که ما به آن‌ها تعلق داریم - نمی‌خواهند انتخابات برگزار شود و می‌خواهند این پارلمان کنونی را تمدید کنند. جوی وجود دارد که از طرف سفارت آمریکا و برخی سفارتخانه‌ها و از برخی احزاب سیاسی ایجاد می‌شود مبنی بر اینکه تیم سیاسی که ما به آن تعلق داریم اکثریت پارلمانی را حفظ خواهد کرد. برخی از روسای جمهور سابق مدعی شده اند که این خطر وجود دارد که حزب سیاسی ما (حزب الله)، دو سوم آراء را به دست بیاورد و طرف مقابل مجبور شود برای به دست آوردن یک سوم کرسی‌های پارلمان وارد رقابت شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: کسب دو سوم هدف تیم سیاسی ما نیست و این هدف، منطقی و واقع بینانه نیست و هیچ یک از نیرو‌های سیاسی کشور هدف کسب دو سوم نمایندگان مجلس را واقع بینانه یا منطقی نمی‌دانند. فرهنگ و موضع ما این است که هر تغییر اساسی در رابطه با نظام، قانون اساسی، نهاد‌های کشور و هویت آن باید با تفاهم و اجماع ملی انجام شود، نه با قلدری و نه با اکثریت، چه اکثریت کرسی‌ها یا اکثریت سلاح و طرفدار.

وی اضافه کرد: صحبت‌هایی درباره تعویق انتخابات پارلمان حتی برای چند ماه مطرح است تا شرایط طرف مقابل بهتر شود و ما حق داریم سفارت آمریکا و نیرو‌های سیاسی طرف مقابل را متهم کنیم که برای متوقف کردن انتخابات تلاش می‌کنند. از قضات، معلمان و کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک خواهش می‌کنم انتخابات پارلمانی را گروگان خواسته‌های عادلانه خودشان که من به آن‌ها حق می‌دهم، قرار ندهند.

سيد مقاومت در ادامه سخنراني خود گفت: صد‌ها میلیون دلار در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۰۹ صرف رسانه‌ها، کمپین‌های انتخاباتی و خرید رای شد که بسیاری از آن‌ها در واقع سرازیر حساب‌های سیاستمداران قرار گرفت و این پول متعلق به عربستان سعودی بود.

 هیچ کسی نمی‌تواند بگوید نتیجه انتخابات و پیروزی ما قطعی است

سید حسن نصرالله افزود: صحبت از کسب اکثریت ممکن است برای این باشد که به طرفدارانمان اطمینان دهند که نیازی به حضور در پای صندوق‌های رای نیست، بنابراین باید به این مسئله توجه داشت. به نظرسنجی و مراکز مطالعاتی تکیه نکنید و باید با تجهیزات کامل، با اشتیاق کامل و با تمام تلاش تا لحظه بسته شدن صندوق‌ها وارد این نبرد سیاسی شوید. هدف ما در این انتخابات تضمین موفقیت کاندیدا‌های ما و موفقیت نامزد‌های دوستان و متحدانمان است. هیچ کسی نمی‌تواند بگوید نتیجه انتخابات و پیروزی ما قطعی است حتی در حوزه‌هایی که ما درحال حاضر در آن‌ها نماینده داریم. حمایت از نامزد‌های دوستان و متحدان نیز به این معنا نیست که آن‌ها ضعیف هستند بلکه دوستان ما قوی هستند و در بسیاری از حوزه‌ها نیازی به کمک ما ندارند و در بسیاری از حوزه‌ها پیشتاز هستند. اما در همه حوزه‌ها که رای داریم طبیعی است که حضور قوی داشته باشیم و طبیعی است از دوستان و متحدانمان حمایت کنیم.

برخی فهرست‌ها به جای ارائه برنامه برای ساخت کشور به شعارهای دروغین روی آورده‌اند

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم موفق شویم و نمی‌خواهیم به هر قیمتی حتی به قیمت متضرر شدن متحدان و دوستانمان یک فراکسیون بزرگ تشکیل دهیم، زیرا همه می‌توانیم همکاری کنیم و مسئولیت‌های ملی مورد انتظار را بر عهده بگیریم؛ بنابراین از همه طرفداران حزب الله و مردم مقاومت و کسانی که به سخنان و رای و اعتقاد ما احترام می‌گذارند می‌خواهم در همه حوزه‌ها حتی حوزه‌هایی که نامزد‌های حزب الله حضور ندارند با قدرت حضور پیدا کنند و به دوستان و متحدان ما که فهرست‌های آن‌ها مشخص است رای بدهند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان نیز گفت برخی فهرست‌ها به جای ارائه برنامه برای ساخت کشور به شعارهای دروغین و ارائه اهدافی که بی اساس و غیرواقعی است روی آورده‌اند، به عنوان مثال یک فهرست هدف خود را برچیدن سیطره حزب الله از تصمیم گیری در لبنان عنوان کرده است. در صورتیکه چنین چیزی وجود ندارد و این برگرفته از توهمات آنها است و یا شعار حذف تسلط سلاح بر حیات سیاسی لبنان.

وی افزود این درحالی است که همین جریانات برای حضور در دولت در سال 2005 و سال‌های پس از آن با حزب‌الله متحد شده بودند. باید به این جریانات گفت یعنی برنامه دیگری به جز رویارویی با حزب الله ندارید؟ مقابله با اشغالگری ایران و یا آزادسازی لبنان از اشغالگری ایران !

سلاح مقاومت عامل بحران‌های لبنان نیست 

برخی از اینها تلاش می کنند به لبنانی‌ها بگویند سلاح مقاومت عامل بحران‌های لبنان است درحالیکه خودشان هم می دانند که این شعارها هیچ تاثیری بر افکار عمومی لبنانی‌ها ندارد. چرا که می دانند مردم این دروغ‌ها را باور نمی کنند و تنها جذابیت خارجی دارد و هدف آنها راضی کردن سعودی‌ها و جامعه غربی و آمریکا است تا از حمایت سیاسی و معنوی و مالی آنها برخوردار شوند. در واقع آنها می خواهند به این جریانات خارجی اعلام کنند ما با حزب الله مشکل داریم و همه این شعارها برای این است. می خواهند بگویند ای آمریکا ای سعودی و ای جامعه غربی ما با حزب الله مقابله می کنیم و خواهان خلع سلاح حزب الله هستیم و ... برای چی؟ برای جذب حمایت سیاسی و معنوی و از همه مهمتر حمایت مالی . یعنی «دلار تازه».


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 

 


سه شنبه 23 فروردین 1401 - 9:29:23