آغاز مذاکرات با انصارالله تحت نظارت سازمان ملل

پنج شنبه 18 فروردین 1401 - 14:8:54
آغاز مذاکرات با انصارالله تحت نظارت سازمان ملل

تهران- الکوثر: عربستان از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن که (با کناره گیری عبدر ربه منصور هادی تازه تشکیل شده) خواست تا مذاکرات با انصارالله را تحت نظارت سازمان ملل آغاز کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از تلویزیون العربی قطر، عربستان از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن خواست تا مذاکرات با انصارالله را تحت نظارت سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل سیاسی نهایی و جامع شامل یک دوره انتقالی که یمن را به صلح و توسعه می‌رساند، آغاز کند.
در عین حال، ولیعهد عربستان امروز از «رشاد محمد العلیمی» رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و اعضای این شورا استقبال کرد.

رسانه های منطقه بامداد امروز (پنجشنبه) به نقل از «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری خبر دادند. عبد ربه منصور هادی همچنین تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری محول کرده است.
پادشاهی عربستان از تصمیم رئیس جمهوری فراری یمن برای انتقال قدرت به شورای رهبری ریاست جمهوری استقبال کرد.
محمد بن سلمان ولیعصد عربستان در دیدار با رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن همچنین مدعی حمایت سه میلیارد دلاری ریاض از اقتصاد و مردم یمن و در عین حال خواستار سازماندهی یک کنفرانس بین المللی برای حمایت از اقتصاد این کشور شد.
بر اساس این گزارش، از سه میلیارد دلار حمایت مزبور، دو میلیارد دلار به طور مساوی بین عربستان و امارات برای حمایت از بانک مرکزی یمن و یک میلیارد دیگر شامل ۶۰۰ میلیون دلار برای صندوق حمایت از خرید فرآورده‌های نفتی یمن توسط ریاض تامین می‌شود.
عربستان در حالی مدعی کمک سه میلیارد دلاری به یمن می باشد که در طول هفت سال تجاوز به این کشور، صدها میلیارد دلار به یمن خسارت وارد کرده و دهها هزار یمنی را به شهادت رسانده است.
رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین «علی محسن الأحمر» معاون خود را از سمتش برکنار کرده است.
بنابر این گزارش، شورای رهبری ریاست جمهوری اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن را برعهده خواهد داشت.
شورای رهبری ریاست جمهوری یمن هشت عضو دارد و «سلطان علی العراده»، «طارق محمد صالح»، «عبدالرحمن ابو زرعه»، «عبدالله العلیمی باوزیر»، «عثمان مجلی» و «عیدروس الزبیدی» از اعضای این شورا هستند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


پنج شنبه 18 فروردین 1401 - 14:8:45

پربازدیدها