تظاهرات هزاران صهیونیست‌ برای استعفای کابینه «نفتالی بنت»

پنج شنبه 18 فروردین 1401 - 11:53:1
تظاهرات هزاران صهیونیست‌ برای استعفای کابینه «نفتالی بنت»

تهران- الکوثر: در حالی که کابینه رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار گرفته است، نتانیاهو و هزاران هوادار او با برگزاری تظاهرات، خواستار استعفای نخست‌وزیر شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با بالا گرفتن اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی،«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم  و هزاران نفر از حامیانش خواستار استعفای «نفتالی بنت» نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی شدند.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت، در جریان تظاهرات راستگرایان اسرائیلی با مشارکت شخص نتانیاهو که در مقابل مقر دولت اشغالگر در قدس غربی صورت گرفت، معترضان، خواستار برکناری و استعفای نفتالی بنت شدند.

بنا بر این گزارش، با وجود آن که زمان برگزاری این تظاهرات، چند روز پیش مشخص شده بود و به اعتراض علیه حملات صورت گرفته علیه اسرائیل در اواخر ماه میلادی گذشته اختصاص داشت، اما پس از آن‌که ائتلاف حاکم در دولت اشغالگر در روز چهارشنبه با کناره‌گیری «عیدیت سلیمان» در کنست، اکثریت خود را از دست داد، این امر شتاب بیشتری به خود گرفت.

تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی با عباراتی مانند «مردم خواهان یک کشور یهودی هستند» حمل می‌کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار استعفای بنت شدند.

نتانیاهو نیز طی سخنانی در جمع تظاهرات‌کنندگان خواستار «سرنگونی دولت و تشکیل یک دولت راست‌گرا» شد و افزود: «امروز، زمان اتحاد  بازگشت به وطن، کنار گذاشتن تمام بقایای گذشته برای بازگشت به اردوی ملی است».

رئیس اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی خطاب به احزاب راست‌گرا در دولت بنت گفت: «درهای ما به روی هرکسی که با آرای جناح راست انتخاب شده و می‌خواهد اسرائیل را به مسیر پیروزی بازگرداند، باز است».

نتانیاهو افزود: «ما امشب این‌جا آمدیم تا به این دولت ضعیف فقط یک چیز بگوییم - برو چون به هویت ملی اسرائیل لطمه می زنی (...) برو چون شهرک ها را خشک می‌کنی و در مقابل ایران ضعیف هستی».

بر اساس گزارش‌های پلیس اسرائیل، نزدیک به شش هزار صهیونیست در این تظاهرات علیه بنت شرکت داشتند.

عیدیت سیلمان عضو راست‌گرای کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، صبح دیروز (چهارشنبه)، استعفای خود را از ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد. با استعفای عیدیت، کابینه تل‌آویو اکثریت را در پارلمان از دست داده و چنانچه فرد دیگری استعفای خود را اعلام کند، کابینه از هم خواهد پاشید و اراضی اشغالی یک بار دیگر وارد انتخابات سراسری خواهد شد.

عیدیت سیلمان پس از علنی کردن قصد خود، درباره علت این تصمیم گفت که احساس می‌کرده «دیگر نمی‌تواند [وضعیت موجود را] تحمل کند» و همچنین بیش از نمی‌توانسته به آنچه هویت یهودی اسرائیل خوانده، آسیب برساند. بنابر گزارش جروزالم پست، احتمالا او به اختلاف خود با «نیتزان هورویتز» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی در خصوص استفاده از مواد غذایی در روز «پسح» در بیمارستان‌ها اشاره داشته است.

«گیلعاد کاریف» از اعضای کنست  در گفت‌و‌گو با رادیو « 103FM» در واکنش به این خبر گفت که امیدوار است عیدیت سلیمان از تصمیم خود عقب‌نشینی کند چراکه او رئیس ائتلاف است و این گام ممکن است به انتخابات سراسری منجر شود.

اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر اپوزیسیون‌ها در اراضی اشغالی «از طرف افراد بسیاری در اسرائیل که منتظر این لحظه بودند»، از عیدیت تشکر کرد و از دیگر اعضای ائتلاف خواست که همانند عیدیت استعفا کنند و در عین حال، اظهار داشت که ائتلاف او با آغوش باز از آن‌ها استقبال خواهد کرد.

ائتلاف بنت و لاپید پس از برگزاری چند دوره انتخابات در اراضی اشغالی و کش‌ و قوس‌های فراوان توانسته بود تنها با فاصله یک رأی (۶۱ در برابر ۵۹) بر ائتلاف رقیب پیروز شود. پس از این پیروزی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که طولانی‌ترین دوره حکومت در در اراضی اشغالی برعهده داشت، بعد از پانزده سال از منصب نخست‌وزیری (در دو مرحله جداگانه میان سال‌های ۱۹۹۶-۱۹۹۹، و ۲۰۰۹-۲۰۲۱) از قدرت کنار رفت و بنت توانست با تشکیل ائتلافی متشکل از احزاب مختلف  کابینه خود را در فلسطین اشغالی تشکیل دهد.

ائتلاف حاکم کنونی در رژیم صهیونیستی متشکل از هشت حزب ناهمگون از چپ، راست و میانه‌رو در ژوئن ۲۰۲۱ پس از کش و قوس‌های فراوان تشکیل شد و به سالها حاکمیت حزب لیکود به ریاست نتانیاهو پایان داد.


 

آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


پنج شنبه 18 فروردین 1401 - 11:25:22